J Jarlsgård skrev:
Är du säker på att boschens pris är med innedel?

Fördelen med mitsu är att utedelen är 3-fasare :)
Boschen var med ut och innedel.

Största fördelen med Mitsen är att utedelen pallar -25 där nästan alla andra bara klarar -15...
Dessutom kan man även koppla in så man kan köra 2 zon värme på radiatorerna. Helt klart bra så man slipper värma övervåningen då vi inte sover/vistas så värst mycket på ovanvåningen och kan då lätta ställa om att värma där uppe när behov finns... :)

True! Är själv helt inställd på mitsun, delvis pga 3-fas men även det med 2-zon och att utedelen är grundare. Boschens blir en sån koloss på det enda stället jag kan ha den på. Grannen har en bosch och den sticker la ut 30cm i deras gång trots att de har en anlagd rabatt längs med väggen på typ 40-50cm djup..

Men smaksak och förhållanden påverkar ju beslutet :)

AhlSkal AhlSkal skrev:
Boschen kan man köpa loss för cirka 45k
Vart hittar du ett komplett paket för det priset och vilken innedel är det? Jag tror det priset bara avser utedelen...

Compress 7000 kan för övrigt styra 4 olika värmekretsar, så där har inte Mitsubishin nån fördel...

useless useless skrev:
Vart hittar du ett komplett paket för det priset och vilken innedel är det? Jag tror det priset bara avser utedelen...

Compress 7000 kan för övrigt styra 4 olika värmekretsar, så där har inte Mitsubishin nån fördel...

https://www.polarpumpen.se/luft-vatten-varmepump/varumarken/bosch
Bosch CS7000i AW 9 kW + AWM/AWM-S
45900 kr

Som jag tolkar det så ingår båda delar för de priset.
Samt att jag inte kan läsa mig fram till de med 4 olika zoner. Dock kan du koppla på för solpaneler, pellets eller vedeldning.... ?

Ja, det var ett bra pris onekligen. Jag kollade nog på 'compress 7000' när jag letade...

Det där med fyra zoner står i manualen:

Reglercentralen kan styra högst fyra värme-/kylkretsar. För
varje värmekrets kan antingen utetemperaturstyrd reglering
eller också utetemperaturstyrd reglering med rumspåverkan
ställas in i reglercentralen.

useless useless skrev:
Ja, det var ett bra pris onekligen. Jag kollade nog på 'compress 7000' när jag letade...

Det där med fyra zoner står i manualen:

Reglercentralen kan styra högst fyra värme-/kylkretsar. För
varje värmekrets kan antingen utetemperaturstyrd reglering
eller också utetemperaturstyrd reglering med rumspåverkan
ställas in i reglercentralen.

Det är bra i så fall. Behöver max 2 (ovanvåning och nedervåning) Men som jag har lärt mig, "för mycket är bäst" :cool:

Tänk på att du behöver några tillbehör för att kunna styra flera kretsar. Dels den pryl dom kallar mixningsenhet och dels en motorshunt.

Jag vill inte vara en glädjedödare.. Men då man inte kan välja innedel och det står awm/awm-s som då är 2 olika innedelar samt att man måste begära offert så skulle jag sätta en 49 öre på att det priset avser allt i kitet utom just innedel :oops:

J Jarlsgård skrev:
Jag vill inte vara en glädjedödare.. Men då man inte kan välja innedel och det står awm/awm-s som då är 2 olika innedelar samt att man måste begära offert så skulle jag sätta en 49 öre på att det priset avser allt i kitet utom just innedel :oops:
Mycket möjligt. Men de står också i beskrivningen att man får välja vilken av de två modeller du vill ha som innedel. Med andra ord. Det priset gäller oavsett vilken modell du väljer...? Står ju faktiskt det i överskriften att Utedel + en av två innedelar kan väljas för de priset.... ? :) Men men. Man kanske kan få en bra deal när de skriver så korkat i texten!

useless useless skrev:
Tänk på att du behöver några tillbehör för att kunna styra flera kretsar. Dels den pryl dom kallar mixningsenhet och dels en motorshunt.
Ja de måste man säkert. Varför ska världen vara så enkel... xD

AhlSkal AhlSkal skrev:
Mycket möjligt. Men de står också i beskrivningen att man får välja vilken av de två modeller du vill ha som innedel. Med andra ord. Det priset gäller oavsett vilken modell du väljer...? Står ju faktiskt det i överskriften att Utedel + en av två innedelar kan väljas för de priset.... ? :) Men men. Man kanske kan få en bra deal när de skriver så korkat i texten!
Jag är på din sida! Har själv sett deras prissättning och halvflummiga text. Men om det nu vart så att det vore samma pris oavsett innedel så är det skumt att man behöver få en offert... Sen är deras pris mycket lägre än konkurrenterna.

Men vi hoppas på att priset faktiskt är för allt för isåfall är jag också sjukt intresserad :D:D:D

K
Jag skrev och frågade. Väntar ivrigt på svar. Har själv planerat för en nibe F2040 men boschen ser ju absolut intressant ut

Edit: Fick svar precis nu:
Hej,

Det gör den tyvärr ej.
För en komplett oerhört prisvärd och bra maskin skulle jag föreslå att du kikar lite på Mitsubishis produkter.

Trist, men som man brukar säga så är något för bra...

Redigerat:
K Kallebo skrev:
Jag skrev och frågade. Väntar ivrigt på svar. Har själv planerat för en nibe F2040 men boschen ser ju absolut intressant ut

Edit: Fick svar precis nu:
Hej,

Det gör den tyvärr ej.
För en komplett oerhört prisvärd och bra maskin skulle jag föreslå att du kikar lite på Mitsubishis produkter.

Trist, men som man brukar säga så är något för bra...

En fråga bara, Vad var din fråga? :)

K
AhlSkal AhlSkal skrev:
En fråga bara, Vad var din fråga? :)
Det alla frågade sig : ingår innedelen i det utsatta priset?

K Kallebo skrev:
Det alla frågade sig : ingår innedelen i det utsatta priset?
Aha! Då var det ur världen... Dock borde man ifrågasätta deras sätt att formulera på och dessutom sätta en fast prislapp i första vyn. Där borde stå "Pris från: " i så fall... Någon som orkar dra i detta och kanske få en billig värmepump med hjälp av advokat? :geek:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.