Hejsan är på jakt efter en ny llvp. Har kollat runt lite och sett att en nämns mycket i forum och en som vinner många tester.
Mitsubishi Electric Hero LN25
Panasonic HZ25XKE

Köpte mig en LN25 nu i höstas, mycket nöjd hittills!

• Gilla
gustavholm
  • Laddar…
M Martin.ke skrev:
Köpte mig en LN25 nu i höstas, mycket nöjd hittills!
Hur stor villa har du ? Jag ska värma ovanvåningen på ungefär 70m2

gustavholm gustavholm skrev:
Hur stor villa har du ? Jag ska värma ovanvåningen på ungefär 70m2
Jag har två plan och har luftvärmepumpen monterad på nedre plan Ca 70kvm per plan.
gammalt hus men tilläggsisolerat, värmer på bra! sämre värme imorse, -17grader ute.
Har du en öppen planlösning kommer det bli kanon!
Jag betalade kring 26500kr inkl montage så har du något att jämföra mot.

• Gilla
gustavholm
  • Laddar…
M Martin.ke skrev:
Jag har två plan och har luftvärmepumpen monterad på nedre plan Ca 70kvm per plan.
gammalt hus men tilläggsisolerat, värmer på bra! sämre värme imorse, -17grader ute.
Tack så mycket för din feedback

Panasonic HZ25 är kraftigare än Mitsubishi LN25. Se bara till att du får 5 års garanti på panasonicen. En del ÅF får klara sig med 3 års garanti.

M Martin.ke skrev:
Vi har också LN25, betalde något liknande. Hör den knappt och den värmer finfint. Mycket nöjd hittills. wifi-styrning funkar fint också men är lite bökigt att få igång första gången. Synkar inte riktigt med fjärren dock, kan ställa in 22 grader i appen så visar fjärren fortfarande 19... Kan vara operatören som är korkad dock och inte lagt behövd tid på det ännu :)

• Gilla
gustavholm
  • Laddar…
Vi har en ln25, installerad 2018 för 19500kr efter rot. Mycket nöjd, kör på näst högsta nivån på fläkten (den högsta tycker jag blir för mycket) blir lite kallt i andra delen av huset så funderar på att köpa en till och placera där. Vi har 120kvm.

• Gilla
gustavholm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.