Hej alla glada!
Vi har äntligen påbörjat projekt FTX. Vi kommer att ta hjälp för projektering och köpa materialpaket för att sedan installera själva.
Det är 152kvm på bottenplan och ca 175kvm källare som ska ventileras. Aggregatet kommer att stå på vinden.

Vi har fått offert från Flexit på drygt 80k EX moms för projektering och material. Detta ska då avse lite bättre grejer, metall istället för plast, bra ljuddämpare mm. MEN, det är med aggregatet Flexit Nordic L6 SW, vilket är för hus upp till 330kvm vilket känns klent? När jag frågade om vi inte skulle gå upp till nästa nivå så fick jag svaret att denna var bättre att ha på vinden... Ett plus är ju lite närmare kontakt med säljare vid funderingar eller problem.

Även en återförsäljare är tillfrågad om pris, de projekterar inte själva utan går då via Flexit.
Där uppskattar de en kostnad på kring 80kr INKL moms. Men de kan inte ge någon offert utan priset får man efter projekteringen. Så det är lite oklart om det uppskattade priset avser billigast möjliga. Ett plus är att de varit på plats och har en bra bild över var kanaler kan dras osv.

Jag har även kikat med Soliduct som många verkar nöjda med. De har inget färdigt paket för denna storlek och uppskattar kostnaden för detta till 70-80k inkl moms, så där är det samma som ovan, vi kan inte få ett mer exakt pris förrän efter projekteringen. Det positiva är att vi då kan få ett större utbud av aggregat :)

Hur skulle ni resonera i detta fall? Tacksam för tankar och erfarenheter!

• Gilla
JDA och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.