Finns ju en hel uppsjö av leverantörer och är omöjligt att kunna jämföra alla om man inte har en hel dag över.
Finns de någon fördel med någon speciell leverantör? Kanske finns någon som ni vet kör kampanj nu?

Hej

Är i samma sits, ska ta in offerter från olika fönstertillverkare till vårt nybygge, ca 35 fönster, 3 altandörrar.
Outline har en kampanj just nu, på 30-35% rabatt.

Väntar med spänning på offertsvaren och se hur de diffar.

En hel dag borde man kunna offra på en sådan viktig sak.
Jag har gått igenom beslutsprocessen tyckt att följande frågor var viktiga:
- plast, trä eller trä/alu? Har med underhåll och snygghet att göra
- Öppningssätt. Vridhängt, sidohängt, inåt/utåt, drehkipp? Måste alla fönster vara öppningsbara? (Altabfönster kan ju putsas utifrån.
- Treglas är ju standard men behövs tillsatsfunktion (beläggning på glas, gasfyllning, ljuddämpning)?

Vad ska ingå: montering, smygning, plåtarbeten, bortforsling av de gamla?

Allt detta är nog viktigt att veta för att kunna göra offertunderlag och jämföra.
Hos mig var öppningssättet avgörande och jag är skitnöjd.

Antar att trä/alu är ett bra alternativ? Då fördelarna med stommen i trä och den tåliga ytan av aluminium.
På övervåningen blir det vridbara, hälften är redan bytta av förra ägaren.
På undervåningen kommer det nog bli fasta då man kommer åt alla utifrån, samt att man aldrig öppnar dom iaf.

Det svåra i det hela är att många företag vill komma på hembesök och måtta och därefter ge en offert. På vissa sidor kan man ju räkna på vad varje fönster kostar, men då får man ordna med installationen själv.

Om man säger såhär, vad brukar ett fönster kosta att montera? Om man tar ett normalstort sovrumsfönster tex

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.