16 009 läst ·
158 svar
16k läst
158 svar
Vilken läsplatta för teknisk nolla som vill ha bra bild för konsertittande etc.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
Sorry. Det var en rolig referens till en klassisk reklamkampanj. Inte rolig, med andra ord. 8)Alfredo skrev:
Naturligtvis måste du föra över filen med något verktyg, men iTunes är ett av dem. Bara att plocka filen från mappen där den ligger och släppa den på telefonen i enhetslistan i iTunes. Andra programvaror har säkert liknande funktionalitet.
Varför då "naturligtvis"? Varför kan jag inte bara maila/ftp:a/scp:a filen till plattan? Eller hämta den från plattan via NFS/Samba/mfl. Eller surfa in, från plattan, till den webplats filen jag önskar finns och spara ner den på plattan.Johan Gunverth skrev:
Plocka från mappen? Nu verkar du tro att jag normalt har tillgång till en windowsdator, eller Mac för den delen, vilket inte är fallet. Och varför ska jag behöva ha tillgång till en dator överhuvudtaget för att hämta en fil, exempelvis en ringsignal, till min platta/telefon?
Men nu driver detta väl OT så jag ger mig men jag hoppas du kan försöka se det hela på mitt sätt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 inlägg
Det går bra det också. "Föra över filen" är ett rätt vitt begrepp, eller hur?Alfredo skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 695 inlägg
Eftersom hon redan har en ganska ny androidlur och förmodligen är van vid den så föreslår jag att du införskaffar en androidsurfplatta. Vad heter den lämpligaste androidplattan? Är det Samsung Galaxy Tab .. (vilken siffra) eller något annat?
Men går det bra? I så fall skulle jag verkligen uppskatta om du beskriver hur jag gör det utan att blanda in någon dator eller extra programvara.Johan Gunverth skrev:
Hur gör jag för att från en i-platta/telefon hämta en ringsignal som finns på något form av "share" (nfs/ftp-server/samba/webserver exempelvis)?
Hur gör jag om jag får ett mail till min i-platta/telefon med en mp3 fil som bilaga och jag vill använda den som ringsignal?
Vill du kunna använda USB-enheter fullt ut är det väl egentligen bara windowsplatta som är ett alternativ, men USB-minnen går på de flesta Android-plattorna med en så kallad USB-OTG-kabel. Jag hade själv valt en Nexus 9, men både Samsung och Sony har bra plattor också. Kolla även på Microsoft Surface 3/Pro 3. För vissa är den ett bra val.
iPad är inget alternativ om man vill ansluta USB-enheter som tidigare nämnts.
Administrator
· Skåne
· 6 695 inlägg
Jag förstår inte varför ni tjafsar om usb-minne. Jag har några stycken men jag använder dem inte och vet knappt var de är. Tror inte trådskaparens fru grejar med usb-minne, annat än om hon får det från någon annan som laddat ner något åt henne. Men jag kan ha fel. Det mesta sker väl ändå nu för tiden via molntjänster, via appar, mail och internet.
Sök efter Sandisk Dual USB3erik5678 skrev:Vill du kunna använda USB-enheter fullt ut är det väl egentligen bara windowsplatta som är ett alternativ, men USB-minnen går på de flesta Android-plattorna med en så kallad USB-OTG-kabel. Jag hade själv valt en Nexus 9, men både Samsung och Sony har bra plattor också. Kolla även på Microsoft Surface 3/Pro 3. För vissa är den ett bra val.
absolut jag håller med man använder inte usb minnen numera man plockar helt enkelt ut minneskortet stoppar in det i en dator och sen kopierar över datat eftersom det går fortast och har man mycket filmer musik så har man ju flera minneskort.
alternativet är ju annars att koppla ihop plattan med usb sladd men inte alltid som det är den enklaste lösningen.
För övrigt föredrar jag min asus platta över paddan helt enkelt för att den är såpass mycket mer logisk att använda
alternativet är ju annars att koppla ihop plattan med usb sladd men inte alltid som det är den enklaste lösningen.
För övrigt föredrar jag min asus platta över paddan helt enkelt för att den är såpass mycket mer logisk att använda
Eller så låter man film&musik ligga där det ligger och strömmar det därifrån, eftersom det nu lät som om det främst handlade om användning inom det egna nätverket.ikeo skrev:
Min poäng är att man skall börja med vad man vill uppnå och därifrån välja en metod som funkar för surfplattor i stället för att välja en viss metod och sedan låta det styra valet av surfplatta.