Säljare lovade att dom skulle samarbeta ifall jag fick fult exemplar av badrumsmöbler (som är dyrare klass).
Fick då hem en uppsättning jag inte var nöjd med då det var så uppenbart två ihopskarvade stycken.
Tog kontakt, han tvekade lite och berättade att normalt byts saker inte ut med höll med om att det såg sådär ut. Skickade ny front.
Jag packadeupp, upptäckte en tryckskada mitt på fronten likt som om man tappat något spetsigt på parkettgolvet.
Tog kontakt igen, orolig att skadan kanske leder fukt och kan fördärva fronten.
Får svar att han minsann granskat fronten och det fanns inga skador. - men tryckskador som inte når kärnmaterialet leder ej fukt.
Kände mig anklagad. Packade upp fronten ytterligare = tog av plastbitar som skyddade hörnen och upptäckte då att två hörn hade "skador" eller att trät inte gick hela vägen ut till kantlisterna.
Säljaren har ju redan sagt att han minsann granskat och inte hittat enda fel så är nog ingen idé att ta kontakt igen.
Fick då hem en uppsättning jag inte var nöjd med då det var så uppenbart två ihopskarvade stycken.
Tog kontakt, han tvekade lite och berättade att normalt byts saker inte ut med höll med om att det såg sådär ut. Skickade ny front.
Jag packadeupp, upptäckte en tryckskada mitt på fronten likt som om man tappat något spetsigt på parkettgolvet.
Tog kontakt igen, orolig att skadan kanske leder fukt och kan fördärva fronten.
Får svar att han minsann granskat fronten och det fanns inga skador. - men tryckskador som inte når kärnmaterialet leder ej fukt.
Kände mig anklagad. Packade upp fronten ytterligare = tog av plastbitar som skyddade hörnen och upptäckte då att två hörn hade "skador" eller att trät inte gick hela vägen ut till kantlisterna.
Säljaren har ju redan sagt att han minsann granskat och inte hittat enda fel så är nog ingen idé att ta kontakt igen.
- Vilken front hade ni valt?
- Tror ni man kan lägga någon färgklick i dom ljusa hörnen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag håller med Mikael_L. Du säger att du har köpt en badrumsmöbel av dyrare klass. Självklart skall varan se ut så som kan förväntas d.v.s. fronten ska ju såklart inte vara skarvad av två fanerbitar och skador likt de på den andra fronten skall såklart inte förekomma. Eftersom du inte har sett varan innan köpet genomfördes så gäller ju distansköpslagen d.v.s. du har rätt att returnera varan efter det att du har kontrollerat dess skick. Jag hade funderat på att se mig om efter en annan leverantör eller åtminstone informera säljaren om att du minsann tänker göra det.
Nu kan jag inte returera då stomme och annat är uppsatt samt att det har gått lång tid.
Men jag kunde ju prövat att prata med säljaren igen. Tappade lusten när han svarade att han inte sett några skador på den han skickade.
Varför skulle jag skada något jag önskade sättaupp och färdigställa mitt badrum.
Lite rädd att dom skickar något ännuvärre. Han sa att modellen hade gåttut nyligen och att det var ont om reservdelar.
Men jag kunde ju prövat att prata med säljaren igen. Tappade lusten när han svarade att han inte sett några skador på den han skickade.
Varför skulle jag skada något jag önskade sättaupp och färdigställa mitt badrum.
Lite rädd att dom skickar något ännuvärre. Han sa att modellen hade gåttut nyligen och att det var ont om reservdelar.
Du sa ju själv att du packade upp den och tog av skyddshörn o.s.v. Tror du verkligen att säljaren de facto har sett produkten innan den paketerades? Det anser jag inte troligt. Ligg på lite till och se om du kan få en front till hemskickad så du åtminstone har ytterligare en att välja mellan. Angående att lägga i färg i hörnen kan du antagligen lägga på lite bets med en trasa eller liknande.
Klicka här för att svara