RoTe
Du vet att dom där bara är "räfsor" va? Dom åtgärdar inga gropar eller skador i din väg.

• Gilla
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle aldrig köpa Kellfri, har sett hos vänner hur illa deras Kellfrigrejor är ihopkomna och vill inte köpa så dåliga grejor.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
RoTe
F fribygg skrev:
Jag skulle aldrig köpa Kellfri, har sett hos vänner hur illa deras Kellfrigrejor är ihopkomna och vill inte köpa så dåliga grejor.
Det är inte bara skräp men det är som på Biltema, man får klämma känna titta på det man köper och bilda sig en uppfattning. Ska det användas sällan så kanske det billigare alternativet funkar.

Men som sagt dom där vägsladdarna åtgärdar inga fel på en grusväg, dom krattar bara lite på ytan. Är det djupare gropar osv så måste det dit ordentligt tunga maskiner som kan ta sig ner i materialet.

• Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det är inte bara skräp men det är som på Biltema, man får klämma känna titta på det man köper och bilda sig en uppfattning. Ska det användas sällan så kanske det billigare alternativet funkar.
Vilken Kellfriprodukt är prisvärd?( Att betesputs, snöblad och vedklyv är för dåliga för att vara köpvärda vet jag redan..)

• Gilla
maria01
  • Laddar…
RoTe
F fribygg skrev:
Vilken Kellfriprodukt är prisvärd?( Att betesputs, snöblad och vedklyv är för dåliga för att vara köpvärda vet jag redan..)
Orkar inte forska åt dig, finns bra info på maskinisten.net iaf

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Tack för era svar dock vill jag fråga har ni erfarenhet av den produkten eller är det bara för att det är china produkt ? Jag kan hålla med det är väldigt mycket skit men inte allt desamma gäller Biltema !
Sen förstår att det inte kan göra jobbet som stora maskiner gör, och att ta dit sådana maskiner kostar en hel del.
Jag äger inte ens vägen, utan har bara servitut, och vi är bara två fastigheter som använder den och den andra hyr bara av markägaren som inte direkt bryr sig då han inte bor där.
Hyresgästen är inte direkt villig att betala.
Det finns potthål här och där, men jag tänker att det inte kan bli värre än det redan är. Planen är att räfsa upp hålen, fylla dem och sedan köra med vägsladden. Visst kommer hålen garanterat tillbaka med tiden, eftersom hela grusvägen är ganska dåligt upplagd, om man får säga det så.

Jag tror det är både bättre och billigare att du skaffar ett lastbilslass med väg grus 0/16 och fyller potthål en med hjälp av skyffel och skottkärra, har du 6-10 tusen att spendera tycker jag att du ska köpa bil och släp, ca 30 ton grus och sprida hälften eller drygt hälften på vägen och resten i en hög för framtida väg reparationer

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Ja det finns massor av bättre saker att göra än att kasta bort över 20 000kr på något som inte kommer hjälpa alls.

Jag brukar ”sladda” min infart (c:a 200m) med en vanlig stålbalk…..
Har blivit rådd att använda en betongbalk istället men inte provat med det än

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
RoTe
En på maskinisten.net skrev att han tar 1300 ex moms per timme för sin väghyvel, det är ju inte mycket om man skulle råka ha nån i närheten eller som passerar... Alternativt lastbil med "underbett" (hyvelblad under lastbilen), eller någon lantbrukare som endera kör med hjullastare eller traktor i sista hand. Du får vägen fixad bra många gånger till priser av skräpet du länkade @Gad

• Gilla
wernersson och 1 till
  • Laddar…
Vi kör med 4-5 vinkeljärn skruvade i plyfa/brädor annat, med vikt på, drar med fyrhjulingen, bilen, hjullastaren. Vi har ca 100m väg på två hushåll.
Vårbruk: Kör 6-10 vändor tills det är jämnt, väntar ett par dar för att bilarna ska packa groparna, kör ett gäng vändor igen, repetera till vägen ser bra ut å sen underhålla ofta. Dra sakta, sakta, sakta och när vägen är fuktig men inte blöt.
Granngrabben gillar att puttra med atv:n som tur är 🙂

• Gilla
Kingfries
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
Vi kör med 4-5 vinkeljärn skruvade i plyfa/brädor annat, med vikt på, drar med fyrhjulingen, bilen, hjullastaren. Vi har ca 100m väg på två hushåll.
Vårbruk: Kör 6-10 vändor tills det är jämnt, väntar ett par dar för att bilarna ska packa groparna, kör ett gäng vändor igen, repetera till vägen ser bra ut å sen underhålla ofta. Dra sakta, sakta, sakta och när vägen är fuktig men inte blöt.
Granngrabben gillar att puttra med atv:n som tur är 🙂
He du lust slänga upp en bild ? :) Tack

• Gilla
Collie
  • Laddar…
Ordnar det i e.m.

J JohnyS skrev:
Ordnar det i e.m.
Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.