Hej
Köpt en ny köksblandare men känner inte igen kopplingen. Tidigare blandare jag monterat har haft en vanlig gänga att skruva på. Hur får jag på en gänga på den nya? Tack på förhand

Så här ser det ut idag med R15-gänga:

En närbild på vattenrör och anslutningar under en handfat. Olika material, slitage synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så här ser nya ut:

Stålflexslangar på pappbakgrund, metalldetaljer, plastpåse, byggmaterial, VVS-komponenter, delvis ur bild.
Skapa konto

Tänkte passa på sätta dit kulventiler också.
Förslagsvis denna kanske: https://www.byggmax.se/kulventil-med-vred-p316262

till den varianten behöver du 2 st muttrar+ 2 st 10mm klämringar och ballofix med klämrings anslutning

Farstatjej90
*stryk det*

Se nedan inlägg, det var en halvkoppling jag använde. Finns också på Byggmax.

T tergo skrev:
till den varianten behöver du 2 st muttrar+ 2 st 10mm klämringar och ballofix med klämrings anslutning
Funkar det med denna som länkas nedan också istället för att hålla på med klämringar?
D Daniel 109 skrev:
Produkten som efterfrågas kallas halvkoppling.

[länk]
Grymt,ser perfekt ut. Stort tack.

Krilleman
Finns det plats så kan du ju köpa två kulventiler med lekande mutter istället för halvkoppling.

Denna kulventil har RSK 8547092.
Du behöver då också två förminskingar 15x10 med RSK 1945179.

Följ monteringsavnisningen:
https://www.vatette.se/fileadmin/up...ountings/633257_Vatette_Klamringskoppling.pdf
Metallisk kulventil, räfflad anslutning, grå handtag, rörinstallation, röd packning, isolerad, vit bakgrund.
Skapa konto

Metallisk rördel, glänsande silverfärg, koppling eller anslutning för rörinstallation, industriella komponenter.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.