Har köpt en ny diskmaskin.

Anslutningsslang ( i bild 1) har G3/8 fattning och diskmaskinen har G3/4 (i bild 2)

Någon som har en enkel lösning på detta?

• Anslutningsslang till diskmaskin med G3/8 fattning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en hand som håller en vit slanganslutning för diskmaskin med en G3/8-fattning monterad under en diskho.
    Skapa konto
M MollyA skrev:
Har köpt en ny diskmaskin.

Anslutningsslang ( i bild 1) har G3/8 fattning och diskmaskinen har G3/4 (i bild 2)

Någon som har en enkel lösning på detta?
Finns adapter som passar. Kolla i förpackningen som kom med diskmaskinen. Brukar ofta följa med en i plast.

T Tompafix skrev:
Finns adapter som passar. Kolla i förpackningen som kom med diskmaskinen. Brukar ofta följa med en i plast.
Adaptern i förpackingen passar inte mot anslutningsslangen från kranen. Den är för stor.

M MollyA skrev:
Adaptern i förpackingen passar inte mot anslutningsslangen från kranen. Den är för stor.
Låter märkligt. Finns en ganska bra standard på detta. Har du monterat i packningen i adaptern? Annars så har jag ett gäng liggandes och kan skicka till dig på posten. :)

T Tompafix skrev:
Finns adapter som passar. Kolla i förpackningen som kom med diskmaskinen. Brukar ofta följa med en i
Adaptern som medföljer är för G1/2 till G 3/4. Jag behöver G 3/8 till G3/4 så den medföljande fungerar inte

RasmusR RasmusR skrev:
Låter märkligt. Finns en ganska bra standard på detta. Har du monterat i packningen i adaptern? Annars så har jag ett gäng liggandes och kan skicka till dig på posten. :)
Har du G3/8 till G3/4 liknande den här bilden? det blir så bra om du har!

• Vit plastadapter G3/8 till G3/4 liggande på träyta.
    Skapa konto
M MollyA skrev:
Har du G3/8 till G3/4 liknande den här bilden? det blir så bra om du har!
Denna variant använder jag till alla diskmaskiner jag installerat i cirka 8 år (300-500st). Så vore konstigt om den inte passar din. :)

• Vit plastadapter med gängor, på grå yta och bakgrund av vit vägg, som används för diskmaskinsinstallation.
    Skapa konto
  • Gilla
Bill Algö
  • Laddar…
Hej
Lyckades du hitta rätt adapter eller någon annan lösning? Jag har samma problem just nu: jag behöver ansluta diskmaskinens 3/4-tums hona till min vattenanslutning som är 3/8-tums hane.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.