Hej, undrar om någon vet om detta är en kontakt som finns att köpa löst någonstans eller vad den kallas/heter.
Det är till en Thermex köksfläkt.
Om inte, finns det någon slags "Wagokoppling" som är fylld med vaselin/silicone som man kan använda istället för att inte fett/kondens från när man kokar mat mm. ska komma in i kontakten.
Kopplingen på bilden är tätad där kablarna går in, var därför jag undra om nån "Wagokoppling" med vaselin i.

Närbild av en vit kontakt- och kabelkoppling till en Thermex köksfläkt, med en hand som håller i en lampa mot en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller i vit kontakt till köksfläkt, placerad under diskbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har det hänt något med kopplingen. Sammankopplingen är nog inte i där fläktvinden är, utan i separat tät del. så det går att skarva ned Wago om det passar och linda runt eltejp tätt går det med.

J jonaserik skrev:
Har det hänt något med kopplingen. Sammankopplingen är nog inte i där fläktvinden är, utan i separat tät del. så det går att skarva ned Wago om det passar och linda runt eltejp tätt går det med.
Den där kontakter är hel. Men en annan har jag haft sönder. Istället för att dra någon ny kabel så tänkte jag om det gick att sätta dit en ny kontakt eller om det går skarva på ett ett bra sätt just där, och då bör det kanske vara nå som tål fett/kondens mm

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.