Medlem
· Stockholms Län
· 92 inlägg
Det var lite ”finn fem fel” över de 2 bilderna.
Om jag ser rätt såhär på kvällen så är det enda som skiljer huruvida överliggare och underliggande på dörren går hela vägen ut i dörrsidorna?
Är det enda skillnaden så skulle jag vilja säga att det kvittar, det viktiga är hur infästningen mellan ramstyckena på dörren är gjorda.
Om jag ser rätt såhär på kvällen så är det enda som skiljer huruvida överliggare och underliggande på dörren går hela vägen ut i dörrsidorna?
Är det enda skillnaden så skulle jag vilja säga att det kvittar, det viktiga är hur infästningen mellan ramstyckena på dörren är gjorda.
Medlem
· Stockholms Län
· 92 inlägg
Nja, något kryss vill jag helst inte ha. Varje 2" 5 alt 6 kommer att fästas med träplugg, lim och skruv. Minns inte hur jag spontant ritade dem först men misstänker att den vänstra ger bättre styrsel.Hak-gångjärnen bör nog uppgraderas.....
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Dina två alternativ är så gott som likvärdiga, dvs lika dåliga.
(Välj det som du tycker är snyggast)
Det enda du måste tänka på är hur du ska undvika att dörren sjunker på motsatt sida av gångjärnen och blir en romb istället för en rektangel.
Och där spelar dina två presenterade val ingen större roll, utan det som betyder något är diagonala strävor eller att man sätter in en formstabil skiva i någon, eller alla, speglar.
(Välj det som du tycker är snyggast)
Det enda du måste tänka på är hur du ska undvika att dörren sjunker på motsatt sida av gångjärnen och blir en romb istället för en rektangel.
Och där spelar dina två presenterade val ingen större roll, utan det som betyder något är diagonala strävor eller att man sätter in en formstabil skiva i någon, eller alla, speglar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden