Vilken maskin ska jag införskaffa för bygga enligt ritning? Tänker mig någon Robland, eller liknande. Som kan stå längs med en vägg. Behöver kunna fräsa, kapa, hyvla och slipa. Trött på att plocka fram och tillbaka med olika verktyg, garaget är för litet. Vill ha en maskin som fixar "allt". Tips?
3D-ritning av trädelar med angivna mått och antal för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D daniel enberget skrev:
Vilken maskin ska jag införskaffa för bygga enligt ritning? Tänker mig någon Robland, eller liknande. Som kan stå längs med en vägg. Behöver kunna fräsa, kapa, hyvla och slipa. Trött på att plocka fram och tillbaka med olika verktyg, garaget är för litet. Vill ha en maskin som fixar "allt". Tips?
[bild]
Vad utgår du från för material?
Hur stor får den vara?
En Luna z40 klarar allt utom möjligen den breda hyvingen. Och är väldigt liten för en kombi. Men generellt är större och tyngre bättre :)

Frustrator Frustrator skrev:
Vad utgår du från för material?
Hur stor får den vara?
En Luna z40 klarar allt utom möjligen den breda hyvingen. Och är väldigt liten för en kombi. Men generellt är större och tyngre bättre :)
Jag var lite otydlig. Vill att den är så liten(billig) som möjligt. Behöver inte kunna hyvla bredare än 300mm. Egentligen har jag allt utom hyvel redan, men vore smutt att ha allt i en maskin. Alternativt köper jag bara en hyvel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.