Vi renoverar vårt kök i vår lägenhet och ska byta köksfläkt. Innan hade vi en inbyggd i skåp, med motor som var kopplad till frånluft. Det fanns inget filter i den upptäckte vi (ganska nyinflyttade).
mejlade brf och frågade om det fanns begränsningar. Svaret var ”kolfilter endast, annars inga begränsningar”.
blev lite fundersam. Kanske någon här som har bättre koll på detta:
Kan jag inte koppla in en ny fläkt i frånluftskanalen då? Och om jag inte kan det vad gör jag med hålet till frånluftskanalen.