3 727 läst ·
25 svar
4k läst
25 svar
Vilken kabel ska jag köpa?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Hoppas du grävde ned slang med slät insida om den inte ligger rakt. En 6 kvadratkabel är ganska stel för att inte tala om 10kvadrat.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Det finns många sätt. Jag hade 50 m slang och funderade hur f-n jag skulle få i dragtråden.
Den enkla lösningen blev en skinande M8-bult med muttrar som fästes i en tunn draklina stulen från ungarna. Sedan var det bara att lyfta på slangen och höra hur bulten rutschade igenom.
Lite svårt om slangen redan är begravd, dock.
Den enkla lösningen blev en skinande M8-bult med muttrar som fästes i en tunn draklina stulen från ungarna. Sedan var det bara att lyfta på slangen och höra hur bulten rutschade igenom.
Lite svårt om slangen redan är begravd, dock.
man kan ju blåsa in ostsmulor i slangen med hjälp av dammsugaren, sen fångar man en mus och knyter ett snöre i svansen och låter den gå igenom slangen
Går det bra med smulade ostbågar?
Jag tänkte att dom är lättare att blåsa in med dammsugaren ...
Men i vilket fall, oavsett regler känns det vettigt att avsäkra en 2,5 matning separat. Annars blir det ett störningsmoment samt en risk, den dagen man är less att bara ha 16A huvudsäkringar och vill säkra upp.
Jag tänkte att dom är lättare att blåsa in med dammsugaren ...
Eyeball skrev:
Ja det är ju en bra fråga som även jag är nyfiken på svaret.Tony2 skrev:
Men i vilket fall, oavsett regler känns det vettigt att avsäkra en 2,5 matning separat. Annars blir det ett störningsmoment samt en risk, den dagen man är less att bara ha 16A huvudsäkringar och vill säkra upp.
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Konsten att dra i rör verkar mångfasetterad, Med hålpipa högg jag en bit skumplast ur en sängdyna, knöt fast ett snöre, kopplade fast dammsugaren till röret och släppte iväg skumplasten.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Är det 6 mm2 mellan huvudsäkringarna och elcentralen där garagekabeln ansluts så måste det sitta säkringar vid areaminskningen.
Protte
Protte
Klicka här för att svara