9 306 läst ·
21 svar
9k läst
21 svar
Vilken Jordfelsbrytare är bra?
300 mA är inte tillåtet för vägguttag, det skall vara 30 mA.
Håller med Lars-Stefan om att du inte skall ha separata JFB på kyl/frys. Det är bättre att du märker att JFBn har löst ut på att det är mörkt i köket.
Däremot skulle jag vilja rekommendera minst två JFB i huset så att det inte blir helsvart i hela huset när något går fel på nyårsnatten. Att leta isolationsfel i mörker och -25 ute måste vara något av det mest stressfyllda man kan ge sig på..
Håller med Lars-Stefan om att du inte skall ha separata JFB på kyl/frys. Det är bättre att du märker att JFBn har löst ut på att det är mörkt i köket.
Däremot skulle jag vilja rekommendera minst två JFB i huset så att det inte blir helsvart i hela huset när något går fel på nyårsnatten. Att leta isolationsfel i mörker och -25 ute måste vara något av det mest stressfyllda man kan ge sig på..
Chint används av flera seriösa elfirmor. Som allt annat görs de i Asien och kommer till Sverige via en finsk grossist.
Elbutik kanske importerat dem direkt med tanke på det låga priset?
Oavsett så håller Chint bra kvalite i både plast och skruvanslutningar.
Jag har som du hade tänkt.
1 separat JFB för kyl, frys samt 1 grupp som ligger på bel i tvättstugan så man har koll på dem.
Mvh

Elbutik kanske importerat dem direkt med tanke på det låga priset?
Oavsett så håller Chint bra kvalite i både plast och skruvanslutningar.
Jag har som du hade tänkt.
1 separat JFB för kyl, frys samt 1 grupp som ligger på bel i tvättstugan så man har koll på dem.
Mvh

Detta är den svenska importören...http://www.cenika.se/
och finns inte hos någon av dom stora elgrossisterna......
och finns inte hos någon av dom stora elgrossisterna......
Är väldigt nära bekant med 2 av dem som vart i Kina för att se närmre på kvaliten på produktionen. De driver en elfrima som firar 25 år nästa år. Gör istort sätt bara jobb till kommun och landsting.Enk Projektet skrev:
Att inte Chint´s sortiment finns på någon av de stora grossisterna kan man tolka på flera sätt.
Kan dock hålla med om att 199:-kr på Elbutik ger inget direkt genuint intryck.
Mvh
Klicka här för att svara