300 mA är inte tillåtet för vägguttag, det skall vara 30 mA.

Håller med Lars-Stefan om att du inte skall ha separata JFB på kyl/frys. Det är bättre att du märker att JFBn har löst ut på att det är mörkt i köket.

Däremot skulle jag vilja rekommendera minst två JFB i huset så att det inte blir helsvart i hela huset när något går fel på nyårsnatten. Att leta isolationsfel i mörker och -25 ute måste vara något av det mest stressfyllda man kan ge sig på..

RilleRock
Chint används av flera seriösa elfirmor. Som allt annat görs de i Asien och kommer till Sverige via en finsk grossist.
Elbutik kanske importerat dem direkt med tanke på det låga priset?

Oavsett så håller Chint bra kvalite i både plast och skruvanslutningar.

Jag har som du hade tänkt.
1 separat JFB för kyl, frys samt 1 grupp som ligger på bel i tvättstugan så man har koll på dem.

Mvh

201112091324.jpg

Detta är den svenska importören...http://www.cenika.se/
och finns inte hos någon av dom stora elgrossisterna......

Hej,

Så klart en bra tanke att köra någon belysning på samm JFB som kyl och frys, så mn vet om de löst ut, alternativt ett larm. Bra att det blev utrett med 30 vs 300 mA, alltså 30 mA som gäller.

/R

Jag har monterar ett par centraler med CHINT och jag har inte sett något speciellt anmärkningsvärt på dessa och det har inte varit några problem såvitt jag vet

RilleRock
Enk Projektet skrev:
och finns inte hos någon av dom stora elgrossisterna......
Är väldigt nära bekant med 2 av dem som vart i Kina för att se närmre på kvaliten på produktionen. De driver en elfrima som firar 25 år nästa år. Gör istort sätt bara jobb till kommun och landsting.
Att inte Chint´s sortiment finns på någon av de stora grossisterna kan man tolka på flera sätt.
Kan dock hålla med om att 199:-kr på Elbutik ger inget direkt genuint intryck.

Mvh

Enk Projektet skrev:
Tex E-2163660 till huset och kanske några E-2163741 till kyl/frys och motorvärmare.....
Tja Hager, - visst slår de ifrån, men det gick inte att återställa den, utan det var bara att köpa en ny.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.