896 läst ·
6 svar
896 läst
6 svar
Vilken industri cnc är bäst?
Jag har kollat lite på denna och med den så kan man lägga i en stor skiva, låta cnc flytta kopparna så de separeras så man kan individuellt bearbeta varje bit i ett och samma program.
https://www.scmgroup.com/en/scmwood...r-routing-and-drilling.878/accord-50-fx.48227
Däremot är min erfarenhet att SCM är lite högljudda och långsamma.
Finns det andra effektiva CNC som man bör titta på?
Däremot är min erfarenhet att SCM är lite högljudda och långsamma.
Finns det andra effektiva CNC som man bör titta på?
Tror du Homag kan konkurrera med SCM i effektivitet sett till att SCM kan i teorin göra en hel möbel av en stor skiva genom separationen med kopparna. Vad skulle Homag kunna erbjuda tro?
Jag ska läsa lite om den, men om du vet något redan nu så kan jag kicka på det också.
Jag ska läsa lite om den, men om du vet något redan nu så kan jag kicka på det också.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
De flesta märken har nog den funktionen. Kostar en slant.
Woodwop är överlägset Xilog (SCM) i användarvänlighet men nu verkar SCM ha kommit med någon ny mjukvara. Ingen erfarenhet.
Homag går tystare med mindre vibrationer.
På trädagars i början på september kan du åka och kolla hos flera olika företag samtidigt. Annars är det väl bara ringa de olika maskinfirmorna så kommer de och presenterar lämpliga maskiner hos dig.
Men vad ska du göra? Serieproduktion eller mer enstyck? Det krävs nog rätt stor serie för att det ska vara lönsamt med automatiska balkar. Kräver nog lite programmeringstid också.
Ska du jobba i massivträ och inte bara skivmaterial så behöver du en maskin med bra arbetshöjd.
Woodwop är överlägset Xilog (SCM) i användarvänlighet men nu verkar SCM ha kommit med någon ny mjukvara. Ingen erfarenhet.
På trädagars i början på september kan du åka och kolla hos flera olika företag samtidigt. Annars är det väl bara ringa de olika maskinfirmorna så kommer de och presenterar lämpliga maskiner hos dig.
Men vad ska du göra? Serieproduktion eller mer enstyck? Det krävs nog rätt stor serie för att det ska vara lönsamt med automatiska balkar. Kräver nog lite programmeringstid också.
Ska du jobba i massivträ och inte bara skivmaterial så behöver du en maskin med bra arbetshöjd.
Serieproduktion större mängder och 99% laminerad plywood.S sinuslinus skrev:De flesta märken har nog den funktionen. Kostar en slant.
Vi har redan en SCM så tanken är att öka kapaciteten och det lutar åt SCM för att ha samma program, men om det fanns en bättre maskin så kan man kanske gå över till ett annat märke.
Klicka här för att svara