Vi har pricis fått tomt och står nu i valet och kvalet Villken hustillverkare ska vi välja???
Vi vill ha ett 1 3/4 dels hus på ca 170-200kvm. De skall vara gammal sitl (romantisk) typ1910-tal.
Har kollat på brahus "sundborn" och på Fiskarhedens "spoven", båda huset är väligt fina men vi kan inte bestämma oss. De ena är ett lösvirkes hus och de andra har färdig väggar.
Är de någon som byggt något av dessa eller något annat i gammal stil?
vill gärna höra om erfarenheter och om hur kalkylen hållt?
Mycket tacksamma för svar