Men det kommer ju två bilder till längre ner i tråden, och där ser det ut som det är bär kvar. Men det kanske är olika sorters aronia bara? Den jag har tog fåglarna bären på så fort de mognade, och det var nog i juli.

Om vi håller oss till bild nr 1 så är jag helt säker på att det är en aronia, både färgen på bladen och växtsättet stämmer. Skulle det sen visa sig att bären (som fåglarna ätit upp för längesedan) påminner om svarta vinbär, fast lite mer blåaaktiga, så är det inget tvivel. Aronia.

Claes Sörmland
Kalle B Kalle B skrev:
Men det kommer ju två bilder till längre ner i tråden, och där ser det ut som det är bär kvar. Men det kanske är olika sorters aronia bara? Den jag har tog fåglarna bären på så fort de mognade, och det var nog i juli.
Bild nr 2/3 måste TS ha hittat på nätet. För Google ger den på andra sidor om man söker på "häckoxbär".

Hej!

Ska åka och hämta den beställa Oxbärshäck:en idag. Återkommer mer bilder osv. De hade en Aronia inne då jag tog med en kvist in till Blomsterlandet och Aronians blad var spetsigare än den häck jag har.

Återkommer ikväll eller imorgon.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Bild nr 2/3 måste TS ha hittat på nätet. För Google ger den på andra sidor om man söker på "häckoxbär".
Aha, i såna fall ger jag mig.

Vi avslutar tråden här med att det var Oxbärshäck och hon i affären sa fel när hon kallade dem Liguister som det givetvis inte heter på latin. STORT TACK FÖR HJÄLPEN ALLA SOM SKRIVIT!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.