1 389 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Vilken GOP ska man köpa?
Vill byta ut min gröna multimaster mot endera en GOP (då kag har många blåa Bosch) eller en fein. Verkar ju finnas många modeller av GOP, vilken ska man köpa? Har som krav att den ska ligga i en L-boxx.......
/
M
/
M
Jo fein ser ju fina ut. Dock så är det lättare att få tag på skär till boschmaskinerna. Men vad är skillnaden förutom motoreffekten på alla gop-maskiner....skiljer ju en hel del i pris...och varför finns inte dom mindre modellerna att få tag på med l-boxx
?
De dyrare brukar vara konstruerade i bättre kvalitet, t.ex kuggar i metall istället för plast = mer hållbart. Vibrationer är lägre = man kan jobba längre tid utan att händerna börjar domna. Ergonomi är ofta mycket bättre, har bättre balans, bättre viktfördelning. etc.trojlee skrev:
Har du inte fått det där om bakfoten? Både fein och bosch använder ju starlock plus. Så om du inte behöver en batterimaskin så rekommenderar jag en fein 350. Vibrationsdämpningen i feinen är svårslagen bland dagens multimaskinertrojlee skrev:
Jag använder ofta min GOP till små snabba saker och då är det väldigt skönt med en batteriversion. När jag köpte min fanns det bara 10,8V och den funkar fint. Hade jag köpt en idag hade det blivit 18V, mest pga snabbfästet.
Har både en 230V och en 10,8V, båda Bosch. Både fyller sitt syfte där 230V är bra vid längre tids arbete för då batterimaskinen käkar snabbt upp batteriet och man får byta rätt ofta. Batterimaskin är suverän vid snabbjobb och används oftast till att kapa med.
Klicka här för att svara