12 191 läst ·
80 svar
12k läst
80 svar
Vilken färg vill du ha på Byggahus?
Tycker, av de alternativ som gavs, att orange var det enda vettiga
Men jag tycker å andra sidan att dagens färg fungerar bra
Visst kan man tröttna på att saker alltid ser likadant ut.. men det är ändå innehållet i bilder/inlägg som styr de flesta färgupplevelserna för användaren..
Men jag tycker å andra sidan att dagens färg fungerar bra
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Kul att så många tycker till! Jag låter omröstningen löpa ett tag till, ifall någon har missat det.
Byggahus har alltid haft färg, mer eller mindre. VI började med orange (!) faktiskt. Och vi har bytt färg då och då, kanske bara för bytandes skull. Vid varje förändring så är det någon som säger att vi inte skulle ha bytt och det förstår jag, man är mest intresserad av innehållet ju. Fast man vänjer sig väldigt snabbt å andra sidan.
Vi har alltid gjort utseendet efter eget huvud. Försökte en gång att ta in proffs som fick ta fram ett utseende, men det såg förskräckligt ut, så vi gjorde om det själva den gången också.
Så här har vi sett ut historiskt:
2001
Början av 2003
Slutet av 2003
2008, då jag bara har en bild av navigeringen tyvärr.
Byggahus har alltid haft färg, mer eller mindre. VI började med orange (!) faktiskt. Och vi har bytt färg då och då, kanske bara för bytandes skull. Vid varje förändring så är det någon som säger att vi inte skulle ha bytt och det förstår jag, man är mest intresserad av innehållet ju. Fast man vänjer sig väldigt snabbt å andra sidan.
Vi har alltid gjort utseendet efter eget huvud. Försökte en gång att ta in proffs som fick ta fram ett utseende, men det såg förskräckligt ut, så vi gjorde om det själva den gången också.
Så här har vi sett ut historiskt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2001
Logga in
Skapa konto
Början av 2003
Logga in
Skapa konto
Slutet av 2003
2008, då jag bara har en bild av navigeringen tyvärr.
Varför inte definiera ett antal färger och låta användaren via sina "preferenser/inställningar" välja vilken han/hon vill ha. Funkar givetvis bara på inloggade användare dock.
"Features" som ovan (behövs nog mer än färgval dock) kan kanske locka flera att bli medlemmar och logga in.
"Features" som ovan (behövs nog mer än färgval dock) kan kanske locka flera att bli medlemmar och logga in.
Ja, jätteenkelt, i den svarta toppraden med senate inlägget och det, en lista man får upp när man klickar på "Tema" och bockar för önskat val. Krångligare än så behövs inte, och är man inte inloggad så kan ens val sparas via cookie och är då datorspecifikt.
Med inspiration från hur de gjort här:
www.lichess.org
Med inspiration från hur de gjort här:
www.lichess.org
Administrator
· Skåne
· 6 823 inlägg
Bra förslag! På begäran gör vi sajten gul över påsk. Vi börjar med att måla mobilsajten redan idag (den är ju inte lika stor som vanliga sajten och går därför snabbare att målaNoseone skrev:
Logga in
Skapa konto
Glad påsk!
Medlem
· Korpilombolo
· 3 727 inlägg
Man anger sin politiska preferens i profilen så blir bakgrundsfärgen automatiskt därefter. Dvs moderat får blå osv. Anger man inget så blir allt som vanligt (som det är nu).
Skämt åsido har jag inga problem med utseendet som det är. Jag tror inte någon skräms bort av utseendet. Det är texten och insända bilderna som är det intressanta. Risken är väl om det ändras till något hiskeligt att man undviker att besöka Byggahus.se.
Skämt åsido har jag inga problem med utseendet som det är. Jag tror inte någon skräms bort av utseendet. Det är texten och insända bilderna som är det intressanta. Risken är väl om det ändras till något hiskeligt att man undviker att besöka Byggahus.se.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg