Vilken färg vill du ha på Byggahus?

• Antal röster
    138
Mikael_L
krilleman_215 skrev:
Jag skulle nog rösta på den gröna varianten! :thumbup:
Ja då kan du väl rösta på den också ... ;)

Sedan borde det vara en motomröstning också om vilken av de tre som nu fått mest röster som vi minst gillar! För om tex alla som röstar på blått resp grönt har den motsatta färgen sist och orange som tvåa är det ju egentligen orange som gör folk minst missnöjda. Eller ännu hellre en kontrapropositionsvotering. Bara för att krångla till saker lite. :cool:

Mikael_L skrev:
Ja då kan du väl rösta på den också ... ;)
Eehm, dum fråga kanske men finns det en separat röstfunktion?

Jag läser i princip alltid forumet i mobilen och då via appen. I denna har jag iaf inte sett nåt sånt.

Ja, det ligger en omröstning högst upp, syns tyvärr inte i appen.

• Gilla
JothaR och 1 till
  • Laddar…
Intressant med färgerna som staplarna får för de olika färgvalen. :D
Blå stapel är orange, lila stapel är blå osv.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Man kanske till och med kan lyxa till det lite så användaren kan välja färg helt själv med en liten palett. :)

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Grön är snyggt!

j-o75 skrev:
Grön är snyggt!
Nej. Grönt är SKÖNT! :D

Färger är ju kopplade till intryck och känslor, så vad vill Byggahus förmedla? Orange = aktivt, grönt = ekologiskt, godkänt, blått = seriöst, strikt. O.s.v.

Låt det vara som det är i dag, man ska inte ändra bara för ändrandets skull. Den färg som forumet har i dag är behagligt "vilsam", blir det för färgglatt blir det bara jobbigt.

• Gilla
LinneaH och 3 till
  • Laddar…
Bara för att bygga på Nyfikens förslag så har några forum, bland annat Flashback möjlighet att välja tema. Och då inte bara lite färg i div-rutan utan hela siten får en annan tema. Jag tycker inte att ni ska byta färgen utan låta den vara standardfärg och lägga till extra tema för medlemmar som vill byta tema.

Varför inte falurött ... med eller utan vita knutar :rolleyes:

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Behåll den färg som är idag. Den är inarbetad och åtminstone jag förknippar den med byggahus.se. Den är en del av varumärket. Om ett färgbyte ska göras bör det ske tillsammans med en översyn av hela den grafiska profilen.

Jag tycker nog också att behåll som den är.

Nuvarande färgsättning är gammaldags, tråkig, blek och så vidare så jag förstår att man vill förnya den.

Men den är också funktionell och lättläst utan att man behöver anstränga ögonen. Så fort man går in på en "häftig" hemsida så blir första intrycket "wow, fräsch design", men efter ett tag så inser man att det är ganska så tröttande att läsa innehållet på sidan.

Jag föredrar ljusa färger mot ljus bakgrund, sen kan man diskutera vilka färger. Så ska färgtemat ändras då handlar det enligt mig bara om några nyansskillnader. De nuvarande förslagen är för drastiska för mitt tycke.

Håller med dem som vill tona ner färgen.

Less is more.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.