12 191 läst ·
80 svar
12k läst
80 svar
Vilken färg vill du ha på Byggahus?
Sedan borde det vara en motomröstning också om vilken av de tre som nu fått mest röster som vi minst gillar! För om tex alla som röstar på blått resp grönt har den motsatta färgen sist och orange som tvåa är det ju egentligen orange som gör folk minst missnöjda. Eller ännu hellre en kontrapropositionsvotering. Bara för att krångla till saker lite. 
Administrator
· Skåne
· 8 685 inlägg
Ja, det ligger en omröstning högst upp, syns tyvärr inte i appen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Bara för att bygga på Nyfikens förslag så har några forum, bland annat Flashback möjlighet att välja tema. Och då inte bara lite färg i div-rutan utan hela siten får en annan tema. Jag tycker inte att ni ska byta färgen utan låta den vara standardfärg och lägga till extra tema för medlemmar som vill byta tema.
Varför inte falurött ... med eller utan vita knutar 
Behåll den färg som är idag. Den är inarbetad och åtminstone jag förknippar den med byggahus.se. Den är en del av varumärket. Om ett färgbyte ska göras bör det ske tillsammans med en översyn av hela den grafiska profilen.
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Jag tycker nog också att behåll som den är.
Nuvarande färgsättning är gammaldags, tråkig, blek och så vidare så jag förstår att man vill förnya den.
Men den är också funktionell och lättläst utan att man behöver anstränga ögonen. Så fort man går in på en "häftig" hemsida så blir första intrycket "wow, fräsch design", men efter ett tag så inser man att det är ganska så tröttande att läsa innehållet på sidan.
Jag föredrar ljusa färger mot ljus bakgrund, sen kan man diskutera vilka färger. Så ska färgtemat ändras då handlar det enligt mig bara om några nyansskillnader. De nuvarande förslagen är för drastiska för mitt tycke.
Nuvarande färgsättning är gammaldags, tråkig, blek och så vidare så jag förstår att man vill förnya den.
Men den är också funktionell och lättläst utan att man behöver anstränga ögonen. Så fort man går in på en "häftig" hemsida så blir första intrycket "wow, fräsch design", men efter ett tag så inser man att det är ganska så tröttande att läsa innehållet på sidan.
Jag föredrar ljusa färger mot ljus bakgrund, sen kan man diskutera vilka färger. Så ska färgtemat ändras då handlar det enligt mig bara om några nyansskillnader. De nuvarande förslagen är för drastiska för mitt tycke.