Som titeln lyder... och om man vill kan man säga om den är något att ha, men det kan jag ju antagligen söka upp själv på detta eminenta forum.

fräs.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det 750W-maskinen?

Vet ej, har bara bilden funderar på att köpa... Får inte tag på säljaren just nu och tänkte det var enklast/bäst att fråga här.

Mof 96e?

Skulle också gissa på en nyare modell av MOF96.

Jag tror det är en likadan som jag precis själv köpte på blocket. Har knappt hunnit testa den. Kan kolla noggrannare när jag kommer hem.

Tack alla! Då återstår fråga två... Vad kan tänkas vara ett vettigt pris?

Svårt att säga vad som är ett vettigt pris... ibland kan man hitta dem för några hundralappar, och ibland begär folk en tusing eller tom mer. Det beror förstås mycket på skicket. Maskinen ser hyfsat välanvänd ut så kolla att det inte är glapp i lager osv. Visst, lager kan man byta, men det kostar både tid och pengar... Ingår tillbehör som tex parallellanslag? Det påverkar förstås också priset.

Som referens/alternativ kan man hitta en ny DW615 (samma maskin i ny skepnad) för runt 2000 spänn om man tittar utanför Sverige.

Tycker den ser rätt risig ut på bilden. Pelarna ser åtgångna ut, så även bottenplattan. Om det inte rör sig om hundralappar hade jag själv låtit bli.

Är det bara maskinen som ingår, eller en massa stål? Frässtål är inte gratis.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.