Behöver hjälp med vilken blandare (tillverkare o modell) det här är.
Liknar Mora INXX A1 - men det är det inte…
Behöver köpa ny termostatinsats men hittar inte nåt märke på den (övriga blandare i huset är Mora INXX).
Google Lens gick bet…

• Kromad duschblandare monterad på vägg med ansluten slang, sökes identifiering av tillverkare och modell för byte av termostatinsats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den var lite klurig och jag kan inte ge ett 100% svar, men tänkte först på Arrow eller Hafa. Dock ser "pinnarna" lite långa ut för att vara dessa. Kanske kan underlätta om du lägger upp bilder på hur själva takduschen ser ut också. Sen har de flesta handlare och grossister sina egna varumärken som det skulle kunna vara. Att det är 160c/c utesluter de billigaste, men det gör det inte mycket lättare.

The Dankster The Dankster skrev:
Den var lite klurig och jag kan inte ge ett 100% svar, men tänkte först på Arrow eller Hafa. Dock ser "pinnarna" lite långa ut för att vara dessa. Kanske kan underlätta om du lägger upp bilder på hur själva takduschen ser ut också. Sen har de flesta handlare och grossister sina egna varumärken som det skulle kunna vara. Att det är 160c/c utesluter de billigaste, men det gör det inte mycket lättare.
Ja, pinnarna är som du skriver för långa för Hafa.
Bild på hela armaturen.

• Duscharmatur från Hafa monterad i en kaklad duschkabin med överliggande regnduschhuvud och duschblandare med slang.
    Skapa konto
Den här termostaten borde passa.
Inte gängad utan med låsskruv (insex) undertill.

• Termostat med låsskruv undertill, visad i olika storleksmått i millimeter.
    Skapa konto
Suvi5700
D doubleH skrev:
Behöver hjälp med vilken blandare (tillverkare o modell) det här är.
Liknar Mora INXX A1 - men det är det inte…
Behöver köpa ny termostatinsats men hittar inte nåt märke på den (övriga blandare i huset är Mora INXX).
Google Lens gick bet…
Ikea kanske?

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ikea kanske?
Nej, jag kan inte hitta nån IKEA-blandare som ser ut enligt bild

Suvi5700
D doubleH skrev:
Nej, jag kan inte hitta nån IKEA-blandare som ser ut enligt bild
Men dom kanske haft. Tycker den är lik en jag haft från Ikea. Men det var nog 20 år sedan

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Men dom kanske haft. Tycker den är lik en jag haft från Ikea. Men det var nog 20 år sedan
Huset är från 2013/14, så ca 12 år

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.