4 327 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Vilken diskmaskin ska vi välja?
Känn efter och kolla in planeringen i maskinen. Vi hade tidigare en Cylinda men vid köksrenoveringen nu blev det en E-ux, det är det enda som vi är lite missnöjda med i köket. Den gamla Cylindan var mycket bättre planerad och konstruerad innuti. Hoppas den går sönder så man kan häva köpet och få en Cylinda istället.... ;D
Instämmer helt med föregående! Se till så ditt porslin går att ställa i korgarna. Om köket är öppet kan ljudnivån vara bra att kolla också.
/U
/U
Har personligen aldrig förstått varför man ska ha belysning.........så mörkt har man det väl ändå inte så man inte ser vad man gör, dessutom så jobbar man ju aldrig "i" maskinen utan utanför densamma då man drar ut korgarna.....och då gör ju lampan ingen större nytta.
Vi har belysning på vår maskin och det som är extra irriterande med det är om man vill hoppa över torkprogramet och öppna luckan så att disken får självtorkar så får man ha luckan nästan stängd för att inte lampdjä, lampan ska stå och lysa (elsparare som man e´)
Nåväl en sådan häringa blev det för våran del....http://www.tretti.se/qb5300w lirar på 41db och är lättmöblerad samt allmänt användarvänlig
Dock var den dyrare när jag köpte den för ca ett år sedan, men det är ju som det brukar......
Vi har belysning på vår maskin och det som är extra irriterande med det är om man vill hoppa över torkprogramet och öppna luckan så att disken får självtorkar så får man ha luckan nästan stängd för att inte lampdjä, lampan ska stå och lysa (elsparare som man e´)
Nåväl en sådan häringa blev det för våran del....http://www.tretti.se/qb5300w lirar på 41db och är lättmöblerad samt allmänt användarvänlig
Köp en riktig diskmaskin, alltså en för storkök. Inte någon AAA klassad energi skit, det tar ju 2 timmar att diska i dem. Vem bryr sig om den drar 2 Kwh mindre än en som tar 30 min. Finns storköksvarianter för inbyggnad oxo, dock så är det en liten rand längst upp som inte kan ha valfri lucka. Dessa har även en stooor behålare för diskmedel så du behöver väldigt sällan fylla på, bara att tuta och köra.
Samma gäller tvättmaskiner, vem bryrsig om en tvätmaskin drar några killowattimmar mindre när den tar 2 timmar och 20 minuter på sig istället för 45 som en industrivariant tar.
Så mitt tips till skillnad från alla andra är köp industr
Samma gäller tvättmaskiner, vem bryrsig om en tvätmaskin drar några killowattimmar mindre när den tar 2 timmar och 20 minuter på sig istället för 45 som en industrivariant tar.
Tja, det var ju oxå en tanke, förstår dock inte riktigt resonemanget, vad är vitsen att det går fort, så tyst som våran är så kan den få stå och diska fem timmar om den vill för den hörs ändå inte och den tid, säg två timmar, som det tar att köra en disk så hinner då inte vi att samla på oss några mängder smutsig disk.
Men passa på och köp en Ferrari oxå så kommer du snabbare till jobbet oxå, att den sen dricker nå´n liter extra hit eller dit spelar väl ändå ingen roll
Men passa på och köp en Ferrari oxå så kommer du snabbare till jobbet oxå, att den sen dricker nå´n liter extra hit eller dit spelar väl ändå ingen roll
pappskallen skrev:Tja, det var ju oxå en tanke, förstår dock inte riktigt resonemanget, vad är vitsen att det går fort, så tyst som våran är så kan den få stå och diska fem timmar om den vill för den hörs ändå inte och den tid, säg två timmar, som det tar att köra en disk så hinner då inte vi att samla på oss några mängder smutsig disk.
Men passa på och köp en Ferrari oxå så kommer du snabbare till jobbet oxå, att den sen dricker nå´n liter extra hit eller dit spelar väl ändå ingen roll![]()
Ferrari e ju aldrig fel
Men angående diskmaskin så är det grymt bra om det går fort när man har fester och sådant. Sedan kostart dessa samma som de dyra helinbyggda vanliga och är det en sådan man ändå hade tänkt så är industrivarianten ett hett alternativ. Men är det mera lågprisgrejjer man är uteefter så är industrivarianten inget alternativ. Ett annat + e såklart att de är otroligt välbyggda och håller lääänge.
Men har man inga vänner och därmed inga fester så går ju en vanlig bra oxo...
AAA får maskinen när ett energisnålt program finns att välja, dvs vattenåtgång/disk. Vår maskin har en sensor som mäter hur rent vattnet är och vid annat programval än det snålaste kan den diska rent på mindre än en timme, men då går det åt lite mer vatten. Jag tror de flesta maskiner med fler programval har liknande.Wester skrev:Köp en riktig diskmaskin, alltså en för storkök. Inte någon AAA klassad energi skit, det tar ju 2 timmar att diska i dem. Vem bryr sig om den drar 2 Kwh mindre än en som tar 30 min. Finns storköksvarianter för inbyggnad oxo, dock så är det en liten rand längst upp som inte kan ha valfri lucka. Dessa har även en stooor behålare för diskmedel så du behöver väldigt sällan fylla på, bara att tuta och köra.
/U
[quote author=Wester link=1167984435/0#9 date=1168090374]
Ferrari e ju aldrig fel
Men angående diskmaskin så är det grymt bra om det går fort när man har fester och sådant. quote]
Självklart, och då kör man ju med 30-min programmet
Kan däremot hålla med dig i hållbarhetsaspektet, men det hade nog inte räckt för att investera dyra pengar i någon industrivariant.........
Ferrari e ju aldrig fel
Men angående diskmaskin så är det grymt bra om det går fort när man har fester och sådant. quote]
Självklart, och då kör man ju med 30-min programmet
Kan däremot hålla med dig i hållbarhetsaspektet, men det hade nog inte räckt för att investera dyra pengar i någon industrivariant.........
Klicka här för att svara