2 970 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Vilken diskbänk skall jag ha?
Skall måttbeställa en 130 cm långbänk i rostfritt stål till mitt funkiskök och är lite frågande till vilket jag skall välja?
Jag har decosteel, franke och stala att välja på.
Det verkar helt klart snyggast att köra en helt platt bänk utan kant men det är ju tämligen opraktisk när disken skall rinna av.
Jag skall sälja lyan snart så vad tycker panelen?
Jag har decosteel, franke och stala att välja på.
Det verkar helt klart snyggast att köra en helt platt bänk utan kant men det är ju tämligen opraktisk när disken skall rinna av.
Jag skall sälja lyan snart så vad tycker panelen?
finns Purus bänkar med men då krävs tyvärr Mycket pengar
annars är det decosteel enligt mitt tycke
du har pm
du har pm
Finns fler ändå att välja på. Läs några diskbänkstrådar här på forumet så hittar du nog några till.
Ang kant så kan det ju vara värt att ägna alla stackars satar som svurit över sina inmonterade hoar som saknar när smutsvattnet runnit ut och ner för skåpen. Det är helt enkelt väldigt olika vad man tycker om sina kantlösa bänkar, en del hatar dom och en del tycker att det funkar bra. Man får nog rannsaka sig själv och fundera på hur mycket man dräller vid diskbänken, personligen skulle jag aldrig klara mig utan kant...
Hmm, såg precis att du ska sälja. Då skulle jag inte rekomendera en måttbeställd bänk utan köra på en billigare, typ Stala Seven. Snygg men kanske inte den bästa men iom att det mer eller mindre handlar om home styling så kommer du aldrig få igen pengarna för en Decosteel. Tror nog väldigt få förstår och uppskattar en 20000 kronors bänk i köket (bla min fru...)
Ang kant så kan det ju vara värt att ägna alla stackars satar som svurit över sina inmonterade hoar som saknar när smutsvattnet runnit ut och ner för skåpen. Det är helt enkelt väldigt olika vad man tycker om sina kantlösa bänkar, en del hatar dom och en del tycker att det funkar bra. Man får nog rannsaka sig själv och fundera på hur mycket man dräller vid diskbänken, personligen skulle jag aldrig klara mig utan kant...
Hmm, såg precis att du ska sälja. Då skulle jag inte rekomendera en måttbeställd bänk utan köra på en billigare, typ Stala Seven. Snygg men kanske inte den bästa men iom att det mer eller mindre handlar om home styling så kommer du aldrig få igen pengarna för en Decosteel. Tror nog väldigt få förstår och uppskattar en 20000 kronors bänk i köket (bla min fru...)
Den deco bänk som jag tänker köra på kostar 5175 sek och så har jag 20 % rabatt så jag tycker det är värt med kvalite. Lyan som skall säljas kommer att gå för runt 2 mille så det är småpotatis.Dr.SiC skrev:Finns fler ändå att välja på. Läs några diskbänkstrådar här på forumet så hittar du nog några till.
Ang kant så kan det ju vara värt att ägna alla stackars satar som svurit över sina inmonterade hoar som saknar när smutsvattnet runnit ut och ner för skåpen. Det är helt enkelt väldigt olika vad man tycker om sina kantlösa bänkar, en del hatar dom och en del tycker att det funkar bra. Man får nog rannsaka sig själv och fundera på hur mycket man dräller vid diskbänken, personligen skulle jag aldrig klara mig utan kant...
Hmm, såg precis att du ska sälja. Då skulle jag inte rekomendera en måttbeställd bänk utan köra på en billigare, typ Stala Seven. Snygg men kanske inte den bästa men iom att det mer eller mindre handlar om home styling så kommer du aldrig få igen pengarna för en Decosteel. Tror nog väldigt få förstår och uppskattar en 20000 kronors bänk i köket (bla min fru...)
Precis som någon sa tidigare så är den platt bänk som är inne just nu. Det är sjukt mycket snyggare dessutom. Skillnaden är enorm konstigt nog.
Jag skulle definitivt inte välja utan kant för vi har för tillfället en laminatskiva med nedsänkt ho och det blir spill. Speciellt när man har barn som ska hjälpa till.
Vi håller på att leta efter en måttbeställd till vårt kök och vill du ha lite mer tips om tillverkare så kolla länken nedan till min blogg där jag sammanställt dem jag varit i kontakt med och fått pris av...det skiljer MYCKET om man jämför!
http://ekenasgard.wordpress.com/2009/11/12/rostfritt/
Vi håller på att leta efter en måttbeställd till vårt kök och vill du ha lite mer tips om tillverkare så kolla länken nedan till min blogg där jag sammanställt dem jag varit i kontakt med och fått pris av...det skiljer MYCKET om man jämför!
http://ekenasgard.wordpress.com/2009/11/12/rostfritt/
Jag har haft laminatbänkskiva utan kant och det rinner ju hur mycket skit som helst ner på golvet!
Jag gissar att det beror lite på hur blaskig man är som person och hur mycket mat man lagar. Jag lagar mycket från grunden och har barn som hjälper till.
Dessutom tycker jag det händer då och då när man sköljer ur kastriuller osv. att man staplar fel så att det välter ut en halv kastrull diskvatten över hela bänken... Då är man glad att man har kant så att det rinner tillbaka ner i hon igen och inte ner på golvet.
Ska du däremot styla för att sälja kanske du bör gå på det snyggaste. Tror inte folk tänker med hjärnan när de köper lght/hus. De tänker med ögat.
Jag gissar att det beror lite på hur blaskig man är som person och hur mycket mat man lagar. Jag lagar mycket från grunden och har barn som hjälper till.
Dessutom tycker jag det händer då och då när man sköljer ur kastriuller osv. att man staplar fel så att det välter ut en halv kastrull diskvatten över hela bänken... Då är man glad att man har kant så att det rinner tillbaka ner i hon igen och inte ner på golvet.
Ska du däremot styla för att sälja kanske du bör gå på det snyggaste. Tror inte folk tänker med hjärnan när de köper lght/hus. De tänker med ögat.
Välj en droppkant typ 30-40 mm ganska neutral men gör sitt jobb, jobbar på Pur** och har set 1000 tals olika diskbänkar (vi gör inte två likadana, ja om man inte beställer två likadana), tycker att droppkanten är det snyggaste och mest funktionella, men smaken är jo som baken..
Klicka här för att svara