96 737 läst ·
170 svar
97k läst
170 svar
Vilken byggställning ska jag köpa?
Puffar tråden lite.
Är på jakt efter HAKI-ställning.
Ser att priserna har gått upp 40% på mindre än ett år.
Kan inte hjälpas. Behöver köpa en ställning nu.
Kan panelen tipsa om företag som säljer begagnade ställningar i bra skick? Gärna söder om Vänern (ju längre söder ut som möjligt, desto bättre).
Behöver så mycket som 6x18 m.
Är på jakt efter HAKI-ställning.
Ser att priserna har gått upp 40% på mindre än ett år.
Kan inte hjälpas. Behöver köpa en ställning nu.
Kan panelen tipsa om företag som säljer begagnade ställningar i bra skick? Gärna söder om Vänern (ju längre söder ut som möjligt, desto bättre).
Behöver så mycket som 6x18 m.
Jag har köpt från Fröviblästern. Visserligen i närheten av Örebro, och inte söder om Vänern. Jag beställde hemkörning, och funderade inte mer på det.
Det finns många fler. Sök efter "alhak" och "unihak" så får du fler träffar. De är båda precis likadana som haki, och det går att blanda. Min ställning är ca 1/3 haki och 2/3 alhak.
Det finns många fler. Sök efter "alhak" och "unihak" så får du fler träffar. De är båda precis likadana som haki, och det går att blanda. Min ställning är ca 1/3 haki och 2/3 alhak.
Vi tog in offert från Fröviblästern men valde att köpa nytt istället. Skillnaden mot nypris var nästan skamligt liten, men det bådar ju i och för sig gott för andrahandsvärdet. Nu var vi i och för sig ute efter lite specialgrejor, så det var en del Frövi inte hade begagnat eller inte hade alls, det var inte heller läge att försöka pussla ihop delar från Blocket/auktionssajterna.
Klicka här för att svara