Jag styr belysningen och annat i huset med z-wave. De flesta enheter har en vanlig väggbrytare kopplad till sig men inte alla.
När man konfigurerar så är den enkla metoden att klicka 3, eller 5 ggr på brytare inom x sekunder. Brytaren är också användbar om något händer som gör att man vill "väcka" enheten så den skicka en uppdatering i meshnätet.
För de enheter som inte har möjlighet att ha en vanlig brytare kopplad kan jag för de flesta få plats med en mindre minibrytare.
Frågan är då vilken brytförmåga som krävs, 240V är givet men vilken strömstyrka? Jag hittar inte (eller så förstår jag inte vad som står) vilken ström som krävs för att slå på relät, dvs styrströmen.
Det finns en liten brytare på Kjell som skulle passa fysiskt
Kan den tänkas klara av lasten (jag antar men skulle gärna veta).
De relä jag har är dels Fibaro, manualen här och Qubino, manuel här.
Någon som vet vad som krävs, den brytare jag länkat till klarar 0,5A.
När man konfigurerar så är den enkla metoden att klicka 3, eller 5 ggr på brytare inom x sekunder. Brytaren är också användbar om något händer som gör att man vill "väcka" enheten så den skicka en uppdatering i meshnätet.
För de enheter som inte har möjlighet att ha en vanlig brytare kopplad kan jag för de flesta få plats med en mindre minibrytare.
Frågan är då vilken brytförmåga som krävs, 240V är givet men vilken strömstyrka? Jag hittar inte (eller så förstår jag inte vad som står) vilken ström som krävs för att slå på relät, dvs styrströmen.
Det finns en liten brytare på Kjell som skulle passa fysiskt
Kan den tänkas klara av lasten (jag antar men skulle gärna veta).
De relä jag har är dels Fibaro, manualen här och Qubino, manuel här.
Någon som vet vad som krävs, den brytare jag länkat till klarar 0,5A.
Klicka här för att svara