F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Köksblandaren har börjat bli trög och behöver smörjas, men jag lyckas inte få isär den.
Vilken sort har jag?
Hur får jag loss spaken?
I hålet sitter in insex-skruv, men den gör inte att det lossnar. Vågar inte riktigt ta i utan att veta hur det ska göras...
Vilken sort har jag?
Hur får jag loss spaken?
I hålet sitter in insex-skruv, men den gör inte att det lossnar. Vågar inte riktigt ta i utan att veta hur det ska göras...
När du lossat insex skuven ska det bara vara att dra upp. Det kan ha blive korrision så ta i lite te isåfall och se om du kan dra upp den. När vi har problem med en sådan trög kran så häller vi i en ca matsked med matolja i efter ha tagit bortt handtaget sen sätter tillbaka det och motionerar kranen i alla dess rörelser. Det brukar inte märkas direkt med efter någon veckas andvändning så brukar det gå lättare av egen erfarenhet.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 768 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 768 inlägg
Jag fick till slut loss den, smörjde upp den och den funkade ganska bra. Ett tag…
Nu har kranen börjat läcka och jag tänkte försöka byta insatsen, men jag vet inte riktigt vilken det är.
Googlar jag på beteckningen får jag flera träffar på grejer från amazon och annat utrikes, men det hade känts bättre med ett rsk-nummer när det ska sitta på vattenledningen…
Någon som känner igen den här?
Nu har kranen börjat läcka och jag tänkte försöka byta insatsen, men jag vet inte riktigt vilken det är.
Googlar jag på beteckningen får jag flera träffar på grejer från amazon och annat utrikes, men det hade känts bättre med ett rsk-nummer när det ska sitta på vattenledningen…
Någon som känner igen den här?
Klicka här för att svara