Har problem med att det blir stopp då och så i avloppet från köket, blir stopp i ett liggande 110-rör. Var tvungen att ringa ut en röris igår på själva julafton då min rensspiral var för klen. Ser att många verkar nöja med avloppsrensare som man kopplar till högtryckstvätten. Tänkte köpa en, men ser att det finns två väldigt lika lösningar från kärcher, en som är 15m slang med spolmunstycke längst fram, och en som är 20m slang med liknande munstycke men även en grej för hängrännor. Båda seten kostar lika, är det nån nackdel med det längre setet med hängrännerengöring också? Nån som provar?
Det viktigaste är att det är minst en stråle framåt och minst tre/fyra strålar snett bakåt.
Strålen framåt ska göra hål i "skiten" så att "illern" kan komma fram, hålen snett bakåt ska spola bort skiten och trycka "illern" framåt.
Häll inte ut fett i vasken!
Frityrolja mm hälls upp i flaskor/dunkar och lämnas till återvinning.
Stekpannor, grytor mm torkas ur med hushållspapper innan dom diskas.
Strålen framåt ska göra hål i "skiten" så att "illern" kan komma fram, hålen snett bakåt ska spola bort skiten och trycka "illern" framåt.
Häll inte ut fett i vasken!
Frityrolja mm hälls upp i flaskor/dunkar och lämnas till återvinning.
Stekpannor, grytor mm torkas ur med hushållspapper innan dom diskas.
Det finns/fanns fler modeller av illerhuvuden, det finns/fanns en utan stråle framåt, det finns/fanns en med utbytbart huvud.
Om du redan har en högtryckstvätt så kolla även på dom märken som det finns adaptrar till.
Om jag kommer ihåg rätt så är vår 15m, ingen stråle framåt (tyvärr, ska ev borra eget hål), tre strålar snett bakåt, ingen hängrännesats.
Om du redan har en högtryckstvätt så kolla även på dom märken som det finns adaptrar till.
Om jag kommer ihåg rätt så är vår 15m, ingen stråle framåt (tyvärr, ska ev borra eget hål), tre strålar snett bakåt, ingen hängrännesats.
Hålet ska alltså borras i illerhuvudet, när illerhuvudet är tort.roland53 skrev:
Jag kan inte garantera att det blir bra att borra ett hål själv i illerhuvudet, jag har inte studerat illerhuvud med hål för att veta hur hålet ska se ut.
Den har några år på nacken så jag kan inte garantera att just detta ordernummer stämmer idag, men den har hål både framåt och bakåt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara