BiFuel skrev:
På vår Woods går det att ställa luftfuktighet. Man kan även ta loss kontrollpanelen och sätta i en annan del av t.ex källaren så att avfuktaren går till man nått önskvärd luftfuktighet där och inte bara precis vid avfuktaren. Minns inte vad vår modell heter. Får kolla.
Kollade nu, Woods MDR25 har vi.

Intressant tråd! Jag köpte en DS28 igår från woods. Det var kampanj på den och det var mycket bäst i test lappar på den så jag slog till :-) Den står nu i en kallkällare sedan lite drygt 1 dygn tillbaka och det verkar fungera mycket bra. Drygt 10 liter vatten hade den sugit ur första 12 timmarna och lukten och fukten var helt annorlunda. Dessutom var det märkbart mycket varmare i källaren (källaren är oinredd och från 1922 där halva står på berggrund).

Det jag brottas med är hur mycket den faktiskt kostar att ha igång? Jag tänker också att har jag en varmare källare kostar det mindre att värma våningarna ovanför. Vore ju intressant att börja med en avancerad beräkning kring sånt :-)

Jag tyckte nog också att den skramlade och lät ganska mycket men inte så det hördes genom golv till våningen ovan....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.