Hej!
Vi har fått erbjudande om att köpa tomt och måste lämna önskemål omgående. Tomterna är likvärdiga i storlek, ca 800kvm och man får lov att bygga med en byggnadsarea på 20% och max totalhöjd på 7,6m (2-plan). Bifogar kartan och några bilder jag tagit på plats. Vilken eller vilka tomter har bättre läge?
Alla synpunkter välkomnas!
Trevlig helg!
Vi har fått erbjudande om att köpa tomt och måste lämna önskemål omgående. Tomterna är likvärdiga i storlek, ca 800kvm och man får lov att bygga med en byggnadsarea på 20% och max totalhöjd på 7,6m (2-plan). Bifogar kartan och några bilder jag tagit på plats. Vilken eller vilka tomter har bättre läge?
Alla synpunkter välkomnas!
Trevlig helg!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Är väl inte så kul att ha en bergsvägg eller ett plåttorn som utsikt, dvs som nummer 7, 8 och 9. Annars är det ju just den typen av tomt de flesta vill ha eftersom vägen är på norrsidan och ingen väg framför uteplatsen i söder och väster.
Hur mycket trafik blir det på vägen till vänster om tomterna 1-5?
Hur mycket trafik blir det på vägen till vänster om tomterna 1-5?
Tack för synpunkterna!
Vi har själva resonerat att 2-7 verkar va bättre val. 9 går bort helt och 8 är tveksamt med vattentornet även fast det kommer lika snett åt sidan om man kollar söderut från det tänkta huset. Det är ganska nytt för övrigt så inget som kommer att rivas.
Vi har själva resonerat att 2-7 verkar va bättre val. 9 går bort helt och 8 är tveksamt med vattentornet även fast det kommer lika snett åt sidan om man kollar söderut från det tänkta huset. Det är ganska nytt för övrigt så inget som kommer att rivas.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det beror ju på hur mycket man störs av insynen från gatan som är till vänster om husen 1-5.artesuave skrev:
Ingen större trafik på den gatan så vi tror inte man kommer störas utav det. Vi har lite svårt att välja mellan tomt 3 och 5 nu. 5 ligger ca 2m högre upp och kanske har något bättre utsikt men är ganska smal mot gatan(ca 20m) och lång mot trädgården medan tomt 3 är ca 25m bred mot gatan och mer fyrkantig tomt med utsikt mot kvarteret på andra sidan. 3an känns lättare att planera då jag vill ha dubbelgarage.
Bifogar två bilder, en från tomt 5 och andra från tomt 3. Vilken tror ni blir bäst? Lite beslutångest nu
Bifogar två bilder, en från tomt 5 och andra från tomt 3. Vilken tror ni blir bäst? Lite beslutångest nu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara