Är det någon som vet vilket fabrikat det kan vara på den här duscharmaturen? Den läcker vatten från takduschen så jag tänker att det är nån packning som behöver bytas, eller kanske det finnas andra felkällor?

• Duscharmatur som är monterad på kaklad vägg med en flexibel duschslang och takdusch.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duscharmatur med takdusch och handdusch monterad på kakelvägg i badrum.
Du kan inte hitta någon liten etikett eller några instämplade bokstäver? Det hade underlättat…
Knappen på högra vredet verkar vara en ovanlig design.

Annars får du väl plocka isär den för närmare undersökning 🧐 och se om innanmätet liknar något känt märke.
Det skulle ju kunna vara lite kalk eller oxidbeläggning, men det brukar påverka temperatur snarare än läckage, men man vet aldrig förrän man kollat.

• Gilla
pappaM
  • Laddar…
Prova att bildgoogla

Det stora allvetande oraklet föreslog Mora Rexx, men jag hittade bara runda blandare.

U Uffe A skrev:
Prova att bildgoogla
Kan vara så att jag gjort det...

Hur stort cc avstånd är det mellan rören?
Svensk standard?

blackarrow blackarrow skrev:
Hur stort cc avstånd är det mellan rören?
Svensk standard?
Det är svensk standard, men jag är inte hemma och kan mäta nu

P pappaM skrev:
Det är svensk standard, men jag är inte hemma och kan mäta nu
Tänker att är det svenska standardmått så ökar det ju chanserna att det sitter svenska komponenter i blandaren. 😉

• Gilla
pappaM
  • Laddar…
P pappaM skrev:
Är det någon som vet vilket fabrikat det kan vara på den här duscharmaturen? Den läcker vatten från takduschen så jag tänker att det är nån packning som behöver bytas, eller kanske det finnas andra felkällor?
Tycker det ser ut att vara av märket INR. Oftast förknippat mer med Duschväggar.

• Gilla
pappaM
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.