Vilka vinterhjul ska man köpa till passat elhybrid, vill ha så däckbullerfri resa som möjligt. Kan mina vinterhjul från Golf passa?

F Fic skrev:
Vilka vinterhjul ska man köpa till passat elhybrid, vill ha så däckbullerfri resa som möjligt. Kan mina vinterhjul från Golf passa?
Du behöver avslöja vilken modell och årsmodell det handlar om, för båda bilarna.

J
F Fic skrev:
Du får kolla dimensionen på fälgen, bultcirkeln och Et..
Jag har golf fälgar på min passat..

• Gilla
Fic
  • Laddar…
Passaten 2024, vinterhjulen till golfen kommer från Audi 2020( dom passade till en golf från 2010)

J
F Fic skrev:
Passaten 2024, vinterhjulen till golfen kommer från Audi 2020( dom passade till en golf från 2010)
Jag tror bultcirkeln är samma men dom nyare passaterna rekommenderas med 17tum som minst..

F Fic skrev:
...men du....hur ska du kunna få hjälp baserat på denna information? Audi hade cirka 70 olika varianter och modeller 2020.

MathiasS MathiasS skrev:
...men du....hur ska du kunna få hjälp baserat på denna information? Audi hade cirka 70 olika varianter och modeller 2020.
Audi A3 och golf fungerar fungerar utmärkt trots 10års skillnad emellan
Får nu kolla tumstorleken köper att 17 tum är minsta dimmension

F Fic skrev:
Audi A3 och golf fungerar fungerar utmärkt trots 10års skillnad emellan
Får nu kolla tumstorleken köper att 17 tum är minsta dimmension
Och sedan skiljer det massor mellan olika däck på 17-tumsfälg. Jag har två bilar med 17 tum och rullomkretsen diffar 11 procent. Se bifogad bild.
Med äldre Golf-hjul på nyare Passat är säkert risken att åka fast i fartkameran aningen reducerad.
Däckjämförelsebild som visar skillnader i bredd, profil, fälgdimension och rullomkrets mellan originaldäck och nytt däck på 17-tumsfälg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fic
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.