Det där såg väl bra ut.d^_^b

Nämnas kan att spikutdragaren använder jag i princip aldrig för att dra ut spik, utan för att bända och bryta och pilla med. Den andra änden är väldigt vass och jag har inte lyckats brytit av den.

Bra arbetsskor men ännu hellre bra arbetsbyxor med rejäla spik/skruvfickor eller ett rejält snickarbälte. Finns inget störigare än att ha byxor som gör att du inte får med dig allt du behöver - särskilt när du ska stå och jobba uppe på ställning mm. Det är allt från skruv, brickor till isoleringen, skruvdragare, kniv, måttstock mm mm

Har du en vettig skruvdragare kanske den redan har krok för att hängas i bälte annars en ficka för skruvdragare till ditt bälte kan vara värt mkt

MVH Lorant

Pannlampa + arbetsbelysning! Det hade jag på sensommaren och hösten när jag jobbade sent på kvällen och kämpade för att hinna klart mina andra fasadsida innan det blev för kallt ute. :)

Spikpistol eller skall du skruva?

Snörslå för att få raka linjer för tex spikning av panelen. Cirkelsåg så du kan snedkapa hela nederkanten på panelen och få dropnäsa.d^_^b

Och satsa på en bra Snickar-hammare som ligger skönt i handen, ingen noname 16 oz:are för 59:-.
Skillnad på hammare och hammare, se det som en investering om du inte redan har en ok hammare.

swemax skrev:
Spikpistol eller skall du skruva?
Jag hade faktiskt tänkt skruva.

Fnularn skrev:
Snörslå för att få raka linjer för tex spikning av panelen. Cirkelsåg så du kan snedkapa hela nederkanten på panelen och få dropnäsa.d^_^b
Jag har läst om tester som gjorts och de kom fram till att det inte blev någon skillnad om det var rakt eller snedkapat. Så jag tänkte köra rakt.

kinglolle skrev:
Bra arbetsskor men ännu hellre bra arbetsbyxor med rejäla spik/skruvfickor eller ett rejält snickarbälte. Finns inget störigare än att ha byxor som gör att du inte får med dig allt du behöver - särskilt när du ska stå och jobba uppe på ställning mm. Det är allt från skruv, brickor till isoleringen, skruvdragare, kniv, måttstock mm mm

Har du en vettig skruvdragare kanske den redan har krok för att hängas i bälte annars en ficka för skruvdragare till ditt bälte kan vara värt mkt

MVH Lorant
Bra tips!
Jag hade först några billiga byxor, men bytte för ett år sedan och det ångrar jag inted^_^b
Bälte har jag inte, men det skall jag nog sätta på inköpslistan.

Måste också tipsa om den här lilla spikutdragaren som barajag tipsade om längre upp.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134498371

Den har blivit ett av mina riktigt favvis-verktyg, justering, brytning, spikutdragning mm. Köpte den efter tips från någon annan här på forumet och jag ångrar mig inte en sekund.

mrVoodoo skrev:
Måste också tipsa om den här lilla spikutdragaren som barajag tipsade om längre upp.

[länk]

Den har blivit ett av mina riktigt favvis-verktyg, justering, brytning, spikutdragning mm. Köpte den efter tips från någon annan här på forumet och jag ångrar mig inte en sekund.
d^_^b

En resecheck till hustrun...

Rund_skruvad skrev:
En resecheck till hustrun...
Hon och ungarna har redan fått en, under sista veckan av fasadprojektet.
Då blir det långa dagar och jag hoppas kunna använda de två sista verktygen på min "redan har" lista mycket :D

Hehe grill, öl och kompisar är underskattade redskap.

Jag kom att tänka på det med skruvdragare. Om du har en billigare skruvdragare kan det verkligen vara dags att uppgradera till en makita, hitachi, blå bosch eller liknande med minst 2 kanske 3st batterier. Underskattat med riktiga verktyg speciellt när det blir såpass mycket skruvande. Jag själv upplever inte skruvautomat vara någon särskilt fördel vid just panelande bara då det inte innebär så mycket statiskt skruvande. Däremot som sagt underskatta inte värdet av en skruvdragarficka i bältet så du alltid har dragaren redo + att ha flera batterier så du alltid har fräscha laddade batterier

MVH Lorant

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.