kisumisu
A Avemo skrev:
En sak att titta efter när man väljer förrådstält är att presenningen är av PVC. Sedan brukar det anges vikt per kvadratmeter duk. Då är tyngre duk hållbarare. Men man får också tänka på att de större tälten behöver starkare duk. Jag har använt förrådstält som hållit länge.
Nåt specifikt märke att rekommendera?

kisumisu
RoTe RoTe skrev:
Jag skulle annars tipsa om att inte ha så förbaskat mycket saker.
Det svårt om man inte vill ha alla trädgårdsmöbler under snön då.

Har flera barn som har sina cyklar samma sak där då?

Det som är så tokigt med desss 80-tals gipshus paket är att de finns ingen förvaring. Men det kanske var den tiden en norm att man lejade bort alla arbeten till hantverkare (inga verktyg skulle ägas).
Man ägde inga cyklar eller utemöbler osv då. Sen var ju elen så billig(?) att ingen ved behövdes heller förvaras nånstans.

RoTe
kisumisu kisumisu skrev:
Det svårt om man inte vill ha alla trädgårdsmöbler under snön då.

Har flera barn som har sina cyklar samma sak där då?

Det som är så tokigt med desss 80-tals gipshus paket är att de finns ingen förvaring. Men det kanske var den tiden en norm att man lejade bort alla arbeten till hantverkare (inga verktyg skulle ägas).
Man ögde inga cyklar eller utemöbler osv då.
Köp trädgårdsmöbler som klarar av att vara utomhus. Cyklar klarar av att vara utomhus, min är det året runt och brukas året runt förutom vid massa snö.

kisumisu
RoTe RoTe skrev:
Köp trädgårdsmöbler som klarar av att vara utomhus. Cyklar klarar av att vara utomhus, min är det året runt och brukas året runt förutom vid massa snö.
Vilken del av landet bor du?

Allt beror på vad man jämför med.
En bekant till mig i södra Sverige skickade mig en bild "vi har fått snö" var ju lite frost i marken ungefär.

RoTe
kisumisu kisumisu skrev:
Vilken del av landet bor du?

Allt beror på vad man jämför med.
En bekant till mig i södra Sverige skickade mig en bild "vi har fått snö" var ju lite frost i marken ungefär.
Var jag bor står två rader under mitt användarnamn.

kisumisu
RoTe RoTe skrev:
Var jag bor står två rader under mitt användarnamn.
Okej missade det 😁

Lekutrustning delvis täckt av snö på en lekplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor mängd snö skottad åt sidan på en väg i skogsmiljö, med träd i bakgrunden och en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svårt hitta nu några vettiga bilder där mängden snö syns.

En Amerikan trodde en gång jag fejkat bilder så var det nån Ryss som skrev att sådär ser det ut hos mig bor du också i sibirien 😂

Telenor fick bråttom att slutföra installationen av fibern till mitt hus
"installation ska ske slutet av December"

Jag bifogade lite bilder o skrev "lycka till", telefonen ringde nästa dag och jag hade fibern färdig slutet av September 😁

RoTe
kisumisu kisumisu skrev:
Okej missade det 😁

[bild][bild]
Svårt hitta nu några vettiga bilder där mängden snö syns.

En Amerikan trodde en gång jag fejkat bilder så var det nån Ryss som skrev att sådär ser det ut hos mig bor du också i sibirien 😂
Och du trodde att en presenning på tältpinnar var en bättre ide än att låta ditt skräp stå ute?

kisumisu
RoTe RoTe skrev:
Och du trodde att en presenning på tältpinnar var en bättre ide än att låta ditt skräp stå ute?
Då vet jag i alla fall var allt står så man inte kör på dessa med tex snöslunga 😉
Man vill ju kunna ploga.

Sen kanske man vill ta cykeln nångång fast det är vinter. Lite omöjligt om den är fast i snön.

Men visst jag borde kanske ha köpt ett annat hus som tex har källare och annan förvaring.

Min cykel som nu stått i regn, snö osv är faktist inte i bästa skicket. Jodå den fick stå ute en vinter. Skulle tom sommartid vilja ha dessa under tak när det tex regnar.

Kanske tom bosatt mig till nåt område där det inte råder prickat mark och annat knas!

Redigerat:
kisumisu kisumisu skrev:
Nåt specifikt märke att rekommendera?
Jag har för mig att jag köpte från dancover.

kisumisu
A Avemo skrev:
Jag har för mig att jag köpte från dancover.
Tack!

G
Jag har ett tält från dancover dock så kan snön fastna på taket så man får gå och peta lite ibland.

kisumisu kisumisu skrev:
Har du något att rekommendera?

Jag vill köpa ett tält. Var tom i en fysisk affär o kollade men då stod det i garantivillkor "tål ej snö", så blev inget köp.

Förstår att man som boende i Norrbotten måste säkert borsta någon gång bort snö, men lite måste det ju tåla.

En berättade till mig att det finns tält där dom i reklamen sitter flera män på taket. Men personen kunde inte hitta det åt mig och har själv heller inte hittat.

Priset spelar mindre roll... men måste vara hållbart. Tåla lite snö och tåla blåst.
Den bilden där flera sitter på taket är ett växthus👍

kisumisu
H Hampusca skrev:
Den bilden där flera sitter på taket är ett växthus👍
Okej då har personen säkert blandat ihop och därmed hittar jag heller inte bilden.

Tack för infot!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.