1 841 läst ·
27 svar
2k läst
27 svar
Vilka tips för att tillfälligt rädda garagetält?
Nåt specifikt märke att rekommendera?A Avemo skrev:
Det svårt om man inte vill ha alla trädgårdsmöbler under snön då.RoTe skrev:
Har flera barn som har sina cyklar samma sak där då?
Det som är så tokigt med desss 80-tals gipshus paket är att de finns ingen förvaring. Men det kanske var den tiden en norm att man lejade bort alla arbeten till hantverkare (inga verktyg skulle ägas).
Man ägde inga cyklar eller utemöbler osv då. Sen var ju elen så billig(?) att ingen ved behövdes heller förvaras nånstans.
Köp trädgårdsmöbler som klarar av att vara utomhus. Cyklar klarar av att vara utomhus, min är det året runt och brukas året runt förutom vid massa snö.kisumisu skrev:
Det svårt om man inte vill ha alla trädgårdsmöbler under snön då.
Har flera barn som har sina cyklar samma sak där då?
Det som är så tokigt med desss 80-tals gipshus paket är att de finns ingen förvaring. Men det kanske var den tiden en norm att man lejade bort alla arbeten till hantverkare (inga verktyg skulle ägas).
Man ögde inga cyklar eller utemöbler osv då.
Vilken del av landet bor du?RoTe skrev:
Allt beror på vad man jämför med.
En bekant till mig i södra Sverige skickade mig en bild "vi har fått snö" var ju lite frost i marken ungefär.
Okej missade det 😁RoTe skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt hitta nu några vettiga bilder där mängden snö syns.
En Amerikan trodde en gång jag fejkat bilder så var det nån Ryss som skrev att sådär ser det ut hos mig bor du också i sibirien 😂
Telenor fick bråttom att slutföra installationen av fibern till mitt hus
"installation ska ske slutet av December"
Jag bifogade lite bilder o skrev "lycka till", telefonen ringde nästa dag och jag hade fibern färdig slutet av September 😁
Och du trodde att en presenning på tältpinnar var en bättre ide än att låta ditt skräp stå ute?kisumisu skrev:
Då vet jag i alla fall var allt står så man inte kör på dessa med tex snöslunga 😉RoTe skrev:
Man vill ju kunna ploga.
Sen kanske man vill ta cykeln nångång fast det är vinter. Lite omöjligt om den är fast i snön.
Men visst jag borde kanske ha köpt ett annat hus som tex har källare och annan förvaring.
Min cykel som nu stått i regn, snö osv är faktist inte i bästa skicket. Jodå den fick stå ute en vinter. Skulle tom sommartid vilja ha dessa under tak när det tex regnar.
Kanske tom bosatt mig till nåt område där det inte råder prickat mark och annat knas!
Redigerat:
Den bilden där flera sitter på taket är ett växthus👍kisumisu skrev:
Har du något att rekommendera?
Jag vill köpa ett tält. Var tom i en fysisk affär o kollade men då stod det i garantivillkor "tål ej snö", så blev inget köp.
Förstår att man som boende i Norrbotten måste säkert borsta någon gång bort snö, men lite måste det ju tåla.
En berättade till mig att det finns tält där dom i reklamen sitter flera män på taket. Men personen kunde inte hitta det åt mig och har själv heller inte hittat.
Priset spelar mindre roll... men måste vara hållbart. Tåla lite snö och tåla blåst.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden