Hej! Jag undrar om ni har några tips till mig. Vi renoverar ett hus byggt 1970 och alla lampknappar är små fyrkantiga i en stor fyrkant. (Nej jag har inga termer för detta). I köket kommer vi att behöva byta, vi ska ha dimmerfunktion och trappfunktion, och möjligen byter vi ett rum som har en udda knapp/dimmer. Jag vill helst slippa de som gäller nu där knapparna är nästan lika stora som stora fyrkanten.

Stilen vi tror vi satsar på i övrigt är strax innan 70-talet men där vi ska ha nya knappar är det mer av New England/Shaker....

Vilka strömbrytare kan tänkas passa och vara hyfsat lätta att få tag på eller plätt lätt att få tag på.

Vad bra med lättillgänglig produkt! Tack för tipset!

Renova passar inte i ett 70-tals hus.
Det du söker är något som heter typ Bush.....
Jag har det i mitt hus men tillverkas inte längre

Jag är helt såld på ELJO Trend, men de har rejäla vippor.

Protte

Var anser du att de passar? Jag har ingen koll på detaljer och vilja årtionden de kommer i från.

Eljo trend passar inte alls enligt mig då de kommer sticka ut som nutida på fel sätt. Så då kanske det lättillgängliga alternativet renovo ändå är bättre.

prototypen prototypen skrev:
Renova passar inte i ett 70-tals hus.
Det du söker är något som heter typ Bush.....
Jag har det i mitt hus men tillverkas inte längre

Jag är helt såld på ELJO Trend, men de har rejäla vippor.

Protte
70-talet är inte vad TS är efter.

”Stilen vi tror vi satsar på i övrigt är strax innan 70-talet men där vi ska ha nya knappar är det mer av New England/Shaker.... ”

• Gilla
AnnaiSörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.