Y
Har spelat lite på lotto nu ett tag men börjar tveka att detta är vägen till att bli miljonär.

Stör mig på att de vet i förväg vad alla har satsatpå och kan anpassa vilka nummer som ska vinna.

Hästar borde ju inte vara manipulerade på samma sätt men jag kan inget om varken hästar eller bollsporter..

- Vad spelar ni på?

(jag vill köpa ny bil och traktor så det är brådskande) ;)

• Gilla
din granne
  • Laddar…
Största chansen är väl att inte spela överhuvudtaget, men om man sparar alla kr man tänkte spela för och lite till så ökar nog din förmögenhet bäst. Hästar blir det väl bara pengar om fel (sämst) häst vinner och man har spelat på den.

Y
jo fast innan jag har sparat ihop den där miljonen så har ju den där bilen hunnit bli såld. :(
fast vid det laget kan jag nog få en nyare (beg) traktor iofs.. :)

Ja, nu är det ju lite svårt att ta denna tråden på allvar, ärligt talat, men annars är nog börsen det spel där du har störst chans. Skulle tro att det gett flest vinnare, och en och annan omåttligt stor vinnare därtill, dessutom är det det spel där du själv kan påverka allra mest och sköter du dina kort behöver du inte ens förlora några pengar även om du inte vinner. Fint va :)

Y
Ja nej det är väl lite lättsamt skrivet.

Men det finns ju med all säkerhet de som spelar endel under veckorna, någon enstaka har säkert en teori vilka spel som har bättre odds, och de som har sämre.

Själv har jag ingen koll mer än att Lotto inte var någon höjdare.

Har du inte sett en lottodragning? Hur ska dom fuska? Lite svårt att pricka rätt nummer när dom åker runt sådär.

Y
Har dom fortfarande dragning i tv med bollar och sånt? (har inte haft tv under några år. spelar på nätet och får resultat-mail)
Trodde det var förr i tiden och att det idag var datoriserat.
- Att vi förregistrerar våra chansningar ger dem möjligheten att anpassa sig till vilka vinster/utdelningar som passar dem.

Som bingolotto där är väl allt förbestämt innan de visar sitt program.

Sen förstår jag allt att om det är bättre odds så är det sämre utdelning.
Men för att göra detta lite mer seriöst skrivet så kan jag omformulera mig.

1. Kan jag spela lotto på annat sätt som ökar chanserna lite bättre?
Det finns ju lite olika alternativ man kan välja. Dyrast är ju inte alltid bäst.

2. Är det någon idé att spela på hästar helt baserat på deras egna expertråd?

---

Eller är det bättre att köpa sig trisslotter.. :)

Redigerat:
  • Gilla
roger2011 och 1 till
  • Laddar…
Eftersom det här är byggahus.se så skulle jag säga husmarknaden.. det är rätt många som har köpt hus för 10 år sedan som skulle bli miljonärer om de cashade ut och flyttade till en hyreslägenhet.

Att bli miljonär på spel verkar inte vara så bra. Folk som vinner storkovan blir väldigt lyckliga då, men sen faller lyckonivåerna till ungefär samma nivå som innan. För mig skulle det kännas betydligt bättre att ärligt förtjäna mina pengar. Och de prylar jag skulle köpa skulle jag uppskatta mycket mer eftersom jag vet vilket arbete som ligger bakom.

Y
Jo, kanske vore något. Börja med någon mindre lägenhet. Men det känns kusligt att liggaute med så mycket utgifter tills det blir sålt. Fast ska man vinna stort så får man väl våga satsa stort, antar jag...

(angående första tipset om Roulette, så har jag allt varit framme vid dessa borden några få och nyfikna gånger men jag tror det är himla tur att jag inte greppat riktigt de olika kostnaderna.. att fastna i casion-svängen kan nog tömma bankkontot fort)

Redigerat:
Roulette; satsa på en färg, rött eller svart 47,37% chans att vinna, tycker jag är bra odds! Var hittar du bättre?

Triss fungerade inte denna morgonen heller :(
Tar alltid en lott innan jobbet med förhoppningen att slippa gå dit.

Blindnit skrev:
Triss fungerade inte denna morgonen heller :(
Tar alltid en lott innan jobbet med förhoppningen att slippa gå dit.
Det blir väl bara runt 7000kr om året det. :)

raveper skrev:
Det blir väl bara runt 7000kr om året det. :)
Jo det blir ju det men man får aldrig ge upp hoppet om ett anständigt liv.
Visst kan man spara ihjäl sig och gå i pension 5 år tidigare än normalt men det känns inte så lockande.

Bara genom att spara de 600kr i månaden i 30år har du fått ihop den trevliga summan 240.000kr +- beroende på räntan såklart.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.