Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hejsan,

Ska sätta upp en innervägg med 45x95mm med träreglar, undrar vilka skruvar ska jag egentligen använda för att förankra de i väggar och tak? Behövs det plastpluggar?

Var på byggmax idag och då sade säljaren att plastpluggar behövdes, men skulle inte http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/spik-skruv-beslag/skruv/skruv-bult/24850/montageskruv med längden 85 rakt igenom fungera? Då slipper man ju förborra och ha sig.

Tack på förhand!

Redigerat:
Hej!

Det underlättar om du beskriver vad du har för material i vägg och tak.

Grejen är att jag inte riktigt vet... finns det något enkelt sätt att veta eller måste jag fråga hyresvärd?

Okej, du nämner hyresvärd.

Tänk på att inte förstöra befintligt golv och tak då du är skyldig till att återställa lägenheten, om du nu bor i hyreslägenhet. Det går nog att använda allt från ändamålsenlig dubbelhäftande tejp till betongkskruv eller kanske lång träskruv. Allt beror som sagt på vad det är för material du skall fästa syll och hammarband i.

Köpte byggmax montageskruv i lösvikt på byggmax och såg när jag kom hem att bitsen är ph1 alltså minsta storleken
och provade att skruva i en skruv i en regel det går bara i 3 cm sen blir krafterna för stora och bitsen börjar slira och skruven går varken att skruva ur eller i. Rent skit, hur kan man sälja 85 mm långa skruv med ph1?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.