Staffans2000
TS. Tag med bilderna till "bygghandlaren". Väl där, pekar du först på din bokhyllsbild, sedan på pluggbilden. Trillar inte tjugofemöringen ner hos expediten talar du om för honom vad hans mamma har för yrke (säkert är dina språkfärdigheter tillräckliga), och går till nästa ställe.
Den typen av väggkonstruktion är valigt förekommande i sydeuropa. Så naturligtvis finns det för ändamålet adekvata fästelement. Doningar som av naturliga skäl, saknas här!
"När du är i Rom, gör som Romarna gör"

Staffan

Se om du kan få tag på perfohylsor från fischer eller annan likvärdig tillverkare samt lite ankarmassa

Fulkemisten
Annars be någon skicka när du bestämt dig för en produkt för infästning. Om det är krångligt att hitta alltså.

Hemmakatten
De här pluggarna, 6mm plast, och skruvarna, Inox A2 3,5 x 25 användes för att sätta upp två sänglampor igår. Inhandlades på lokala järnaffären. Inser att de inte räcker för att sätta upp en tung hylla.
6mm plastpluggar och Inox A2 3,5x25 skruvar på träbord använda för sänglampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
De här pluggarna, 6mm plast, och skruvarna, Inox A2 3,5 x 25 användes för att sätta upp två sänglampor igår. Inhandlades på lokala järnaffären. Inser att de inte räcker för att sätta upp en tung hylla.
[bild]
Jag tror säkert att det funkar med de skruvarna och pluggarna! Verkar dock lite onödigt med rostfria skruvar!

Hemmakatten
Aha, det är förstås det "Inox" betyder.

(Som sagt, detta, och framförallt el, är inte min bransch. Men ge mig ett årsbokslut så analyserar jag det raskt. ;))

På hålteglet är det 1-2cm puts och färg.

Pluggarna är bra om du er till att den räfflade delen hamnar i tegelväggen och inte i hålrummet. Däremot är skruvarna för korta. Dom borde gå genom hela pluggen.

Skruvarna som medföljer String gavlarna är om jag inte minns fel 4.5 x 60 så dom passar i 6 mm pluggen (eller ännu bättre, 8 mm plugg)

Hemmakatten
Tack för alla tips! Många olika vad gäller storlek på skruv och plugg. Men nu vågar jag iaf beställa Stringbokhyllan från Sverige och tro att den går att sätta upp - och hålla!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.