Jag ska dra lite nya rör mellan våningarna i huset. Från källaren genom en toalett och upp till ett badrum. Ledningarna kommer att gå synliga i våningarna, men mellan går de ju i bjälklaget. Vilken sorts rör är ok att ha? måste det vara någon form av rör i rör (pex eller prisol) eller går det bra med vanliga kopparrör, det är betong bjälklag och jag förstår inte riktigt säker vatten på den punkten? Rören kommer att gå i samma schakt som avloppsröret, så det byggs in men gjuts inte in.