P
Jag skissar på att renovera tvättstugan och undrar om en tvättstuga klassas som våtrum i allt väsentligt, dvs är det samma krav på tätskikt osv som för t.ex. badrum?
I tvättstugan finns idag en golvbrunn som används till diskbänken och till tvättmaskinen m.m. ) i tvättstugan finns också inkommande vatten (vattenmätaren), elpannan, VVB:n, torkställning, städskåp och annat som man har i en tvättstuga.

/bra-byggare


PS
Hittade ingen forumtavla som heter "Tvättstuga" så jag chansar här i "Badrum".
DS
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.