andsah skrev:
OT?
"OT" = off topic ;)

//Christina.

OC.. (of course) ;)

F
Nu är det gjort och tyvärr gick räntorna upp lite.
Band på följande
2år 3,55
4 år 4,45
Rörlig 3,05

Hej

Hur är det med räntorna, är det en rabattsats per typ av ränta ni kommer överens om eller är det "en prislista"

Anders

SBAB:s räntor för tillfället:

Rörlig: 3,10%
1 år: 3,35%
2 år 3,80%
5 år 5,05 %

Banker som tex Länsförsäkringar bank använder sig av SBAB. Kan man pruta på dessa räntor?

Kan man först ta hela lånet rörligt för att sedan gå runt och spela bankerna mot varandra och då binda lånet?

F
Vi har FSBA och fick 0,05 under SBAB räntor. Det går absolut att pruta. Ring runt till olika banker och hör vad de kan erbjuda och fråga sen din egen bank om de kan matcha räntorna du blivit erbjuden.

Kollade med handelsbanken idag (har fsb annars) det enda dom kunde erbjuda vae 3.65 i rörlig ränta? Den hade stått där sen i våras och den var orubblig????
Var får ni era 3.05 räntor?

Anna_Panna skrev:
SBAB:s räntor för tillfället:

Banker som tex Länsförsäkringar bank använder sig av SBAB. Kan man pruta på dessa räntor?
Vad jag har förstått så lämnar SBAB inga rabatter.

mvh Kicki

Jag har en bekant som jobbar med villalån på Länsförsäkringar bank och hon garanterade att INGEN kund får pruta på deras ränta.

(Jag hoppas hon inte ljugit för mig....)

Jag prutade räntor förra veckan då jag förhandlade om lånelöfte...

Rörlig ränta 2,90 , ev ytterligare 0,05 lägre när vi skriver på....

ska jag hjälpa er att pruta mina vänner? :P

Vi kommer binda lånet i början på augusti efter besikningen av huset, var på Föreningssparbanken igår och fick rörlig 3.15, 2 år 3.75. Det är efter vi fått 0.5 i rabatt som Ä-hus fixar åt Ä-hus byggare här.

magnuso skrev:
...ska jag hjälpa er att pruta mina vänner?  :P
Nja...jag är nöjd med mina 2,70 ;D

Jäklar ! det var bra prutat, är det väldiga belopp bortåt 5mkr eller ? vilken bank?
/M

Men hallå?
Föreningssparbankens rörliga 3.85%
Handelsbankens rörliga 3.65%
Inte en enda tillstymmelse till att kunna pruta på det heller....
Är det kanske det som är straffet för att man bor på landet? Vi har ju billigare tomter, hus osv... men en satans ränta!!?

grr... :-/

micke_011 skrev:
hmm..det är ju frågan vad som är landet.. de flesta banker gör väl en allmän bedömning av kunderna och konkurrensläget, och i värsta fall får man väl komma med banker på andra orter, det brukar löna sig att spendera en dag i telefon..

min erfarenhet är annars att inga av nischbankerna prutar, de har lägre räntor enligt lista men blir sgs alltid dyrare när man förhandlat lite med de "riktiga" bankerna.

ett stort grattis till jonte (och magnuso), förbaskat bra förhandlat! har ni nakenbilder på bankchefen??  :D
Näää, bara på frun... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.