2 180 läst ·
41 svar
2k läst
41 svar
Vilka räntor får ni som tar lån nu?
Sida 1 av 3
Vi ska precis göra klart vårt husköp och då är det alltid kul att jämföra räntorna lite.
Vi fick följande förslag innan sista stora räntesänkningen
2 år 3,29
4 år 4,05
5 år 4,42
6 år 4,75
Men de borde ju ha gått ner lite nu hoppas man....
Vi fick följande förslag innan sista stora räntesänkningen
2 år 3,29
4 år 4,05
5 år 4,42
6 år 4,75
Men de borde ju ha gått ner lite nu hoppas man....
Inom några månader kommer smällen. Luften kommer att gå ur marknaden totalt. Räntan kommer att öka med minst 3% och huspriserna faller nog med 30-40% minst. Man kommer att kunna fynda på exekutiva auktioner. Ni som är spekulanter och har pengar, vänta!
Det var då en domedagsprofetia utan dess likeMarkarbetaren skrev:
Vilken kristallkula har du haft "förmånen" att kika i månne??
Skulle vara ytterst intressant att veta vad du grundar dina prognoser på
//Christina.
PS: Observera att jag inte säger att du med automatik har fel bara för att jag inte gillar budskapet, även om jag innerligt hoppas att du har det
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Det kanske e en ny Saida på besök här på forumet ;D
Vi får väl bara hoppas han e som dom flesta som spår i framtiden... en bluff
Men men, optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men han har roligare
Idag fick jag 3,00 på bottenlånet rörligt
och 4,00 på topplånet hos Handelsbanken, detta efter att jag egentligen bestämt mig för SBAB och de ringt Handelsbanken för att lösa lånen, då ringde Handelsbanken upp mig och erbjöd ovanstående räntor... sjukt att man skall behöva hota och ha sig för att man skall få schyssta räntor...
och 4,00 på topplånet hos Handelsbanken, detta efter att jag egentligen bestämt mig för SBAB och de ringt Handelsbanken för att lösa lånen, då ringde Handelsbanken upp mig och erbjöd ovanstående räntor... sjukt att man skall behöva hota och ha sig för att man skall få schyssta räntor...
Det är ju inte så farligt! Säg att jag idag har en ränta på 4 % och den ökar med 3 %. Då blir det ju en ränta på 4,12 % (4 x 1,03) och det kan jag leva med.Markarbetaren skrev:
Märkte att Plus-programmet häromveckan också hade problem med pocenten men då var det en ekonomisk rådgivare som dabbade sig...
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
ränta på 4 % och den ökar med 3 %.
Blir inte det 7% ???
kan man `leva´med det så e det ju ok :
För min del så är ju en nästan dubbel så dyr ränta lite värre än.... kan leva med det. Inte kul men det går ju :-/
Blir inte det 7% ???
kan man `leva´med det så e det ju ok :
För min del så är ju en nästan dubbel så dyr ränta lite värre än.... kan leva med det. Inte kul men det går ju :-/