Hur det är med egenkontrollprtokoll, slutbevis etc. vet jag inte. Men där bör finnas protokoll från injustering av värmeanläggning, ventilation och liknande. Det är handlingar som du ev. kommer att behöva och som skall följa med huset även om ni säljer det. Ventialtionen är det lag på att den skall besiktigas med vissa intervaller, det bör man då ha papper på. Värmeanläggningen (lite beroende på vilken uppvärmningni har) skall vara injusterad för att garantin skall gälla.
Överhuvudtaget, fundera över vilka handlingar som kan behövas för garantin på olika delar i huset, och då garantier som ev. går utöver den normala byggarantin. Dvs där ni ev. kan behöva hävda garanti direkt mot en tillverkare istället för via PEAB senare. Ett anant exempel är mätprotokoll från ev. elgolvvärme. Där skall finnas protokollfört resistansvärde och isolationsmätning vid minst 3 tillfällen (före läggning, efter ingjutning och efter färdigställande av rummet).