Med bara 40cm mellan slingorna kan det bli svårt att ha en giude i mitten, för det krävs minst 60cm enligt rekommendationen, det kanske går med mindre men frågan då är om tillförlitligheten kan garanteras. Man kan leda ut klipparen till området via begränsningsslingan, detta klarar antagligen alla klippare som har zoner/släppunkter.

Redigerat:
Jo, har kommit fram till det också. Kommer ha laddstationen rätt nära passagen så det är inget problem att låta den följa begränsningsslingan. Då blir ju dessutom guideslingan ledig till att användas över den större delen

Hej
P Perli skrev:
Jo, har kommit fram till det också. Kommer ha laddstationen rätt nära passagen så det är inget problem att låta den följa begränsningsslingan. Då blir ju dessutom guideslingan ledig till att användas över den större delen
Hej Perli, tänkte bara kolla hur det gick med den här? Vilken valde du och fungerar det bra? Jag har en liknande, men inte lila lång. 1.5 m lång och 1m bred....

O olabil skrev:
Hej

Hej Perli, tänkte bara kolla hur det gick med den här? Vilken valde du och fungerar det bra? Jag har en liknande, men inte lila lång. 1.5 m lång och 1m bred....
Tror inte det är några problem. Jag har en 450x och har på ett ställe rader med bärbuskar där jag testat med typ 50-60cm mellan slingorna. Klipparen gillar det inte riktigt då den vid sitt studsande stänger av klippmotorn i sitt försök att hitta ut, men det håller sig klippt och fint där, så nog funkar det. Är väl 60cm brett och tre meter långt ungefär.

• Gilla
olabil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.