1 010 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Vilka handlar ni av?
Har nu kommit till belysningen i badrummets tak, hade först tänkt att köpa 230 spotlights men blev ombedd att byta till 12v, han sa att 230 skulle vara borta om 5 år?
Har nu kollat runt och det mesta verkar vara Kina grejor, kan man köpa Clas i sjön spotlights (IP44?). Eller var köper ni elgubbar era saker (Spotlights). Har både tittat på "Hide a Lite" och "Maxel" spotlights är dessa företag "bättre" än tex Clas olsons.
Mvh hille
Har nu kollat runt och det mesta verkar vara Kina grejor, kan man köpa Clas i sjön spotlights (IP44?). Eller var köper ni elgubbar era saker (Spotlights). Har både tittat på "Hide a Lite" och "Maxel" spotlights är dessa företag "bättre" än tex Clas olsons.
Mvh hille
Mycket bättre att du köper 12v än 230v. 12v ger ett mycket bättre ljus. Värme mässigt så är dom svalare än 230. och el säkerthets mässigt bättre med 12v än 230 i närheten av vatten!
hide a lite har jag monterat hos många det är ju ändå en ganska billigt märke. mycket bättre än kina märken. man får vad man betalar för!
Vart vi köper är på Selga, Solar, Storel, Contacten, Ahlsell. men då ska du ha företag osv.
hide a lite har jag monterat hos många det är ju ändå en ganska billigt märke. mycket bättre än kina märken. man får vad man betalar för!
Vart vi köper är på Selga, Solar, Storel, Contacten, Ahlsell. men då ska du ha företag osv.
Moderator
· Stockholm
· 57 892 inlägg
Jag tror att det största urvalet för oss som inte har konto hos elgrossisterna är nätbutiker, ex: elbutik.se har ett relativt stort sortiment.
Just Hidealite brukar finnas att köpa i elhyllan på större byggbutiker. Då menar jag inte kedjor som Bauhaus osv, utan mer "privata" byggbutiker. Här i Stockholm ex. Ekesjöö, Fredells som exempel.
Just Hidealite brukar finnas att köpa i elhyllan på större byggbutiker. Då menar jag inte kedjor som Bauhaus osv, utan mer "privata" byggbutiker. Här i Stockholm ex. Ekesjöö, Fredells som exempel.
fredells har en ganska stor monter med lampor.
Inte så hiskligt dyrt heller...
Inte så hiskligt dyrt heller...
bra???
Vet du hur många gästarbetare jag ser varje dag i köerna...?
Dom tar era pengar, men ni fattar inte det, dom pengarna hamnar inte i statskassan...
Vet du hur många gästarbetare jag ser varje dag i köerna...?
Dom tar era pengar, men ni fattar inte det, dom pengarna hamnar inte i statskassan...
Storel, Selga, Solar. Ringer jag innan 16:30 har jag det innan 7:00 dagen efter, iallafall från Storel o Selga(bor utanför ett litet samhälle i en by med fem hus och 5 mil till närmaste stad). Det tycker jag är bra service. Kan oftast dila till bättre pris också.
Just det, det var ju spotar det handlade om. Jag föredrar 12V, det finns trafos som klarar 20m kabel så man kan placera dom på bra ställe. Jag tror att ljuset blir bättre, jämför en 12V/20W reflektorlampa med en 230/35 så är det inte så stor skillnad. Fabrikat...Hidealite, JG eller nåt men inte "plåtarmaturer" typ IKEA.
Klicka här för att svara