2 555 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Vilka ger klara besked om kostnader?
När man har surfat igenom denna site ett tag får man lätt uppfattningen att Myresjöhus har svårt att ge klara besked när det gäller kostnader för förändringar av vilka slag som helst. Något som verkar ha irriterat flera personer storligen (fullt förståeligt)
Hur är det med de andra leverantörerna?
Är det bara så att det pågår en allmän "mobbing" av Myresjöhus eller är det verkligen så att de är sämst i klassen?
Är det bara så att det pågår en allmän "mobbing" av Myresjöhus eller är det verkligen så att de är sämst i klassen?
Vi har beställt hus av FH och där upplever vi dom som mycket uppriktiga vad som ingår eller inte!cian skrev:När man har surfat igenom denna site ett tag får man lätt uppfattningen att Myresjöhus har svårt att ge klara besked när det gäller kostnader för förändringar av vilka slag som helst. Något som verkar ha irriterat flera personer storligen (fullt förståeligt)
Själva har vi fått väldigt bra offert från Myresjöhus där alla tillval eller förändringar specas med separata priser och även vilket värde köket har som ingår. Sedan att alla tillvalen är dyra och att de inte gör fullvärdesavdrag är ju en annan sak. Vi tänkte köra rätt mycket färdigt paket från Myresjö och inte göra så mycket eget. Då tycker jag inte problemet uppstår.cian skrev:När man har surfat igenom denna site ett tag får man lätt uppfattningen att Myresjöhus har svårt att ge klara besked när det gäller kostnader för förändringar av vilka slag som helst. Något som verkar ha irriterat flera personer storligen (fullt förståeligt)
Jag håller med. Vi upplever inte heller att det har varit svårt att få siffror på vad ett tillval/frånval innebär i pengar.kungkokos skrev:
Däremot kan jag tipsa om att få en mer noggrann skriftlig specifikation på vad ett tillval innebär än vad de annars gör. De skriver bara in en rad i den "Slutliga beställningen", t ex "Skivor bakom gips" och så en summa. Men vilken typ av skiva och vilka väggar det gäller det har vi bara pratat muntligt om. Där var vi inte tillräckligt vakna för att fatta att vi naturligvis skulle ha haft bättre skriftlig specificering på tillvalen.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vi köpte och byggde en Mälarvilla. Där var det raka puckar när det kommer till redovisning av pris. 100% avdrag om det var något man inte ville ha.
Jag håller med Kajen, vi har också fått väldigt klara besked vad gäller kostnader och avdragspriser. Vi fick specat exakt vad allt kostade och avdragspriserna vad var varan faktiskt var värd. De specade allt från blandare till balkong m.m.
Så det var verkligen suveränt, vi är jättenöjda med Eksjöhus hitintills
Så det var verkligen suveränt, vi är jättenöjda med Eksjöhus hitintills
Klicka här för att svara