723 läst ·
2 svar
723 läst
2 svar
Vilka el-komponenter slår Blixten ut i luftpump radonvac?
Hej!
Häromnatten drog åskovädret jordfelsbrytaren. Jag kunde inte återställa den så jag drog ur alla stickkontakter och återställde jordfelsbrytaren. När jag sedan återansluter luftpumpen så inser jag att den är skadad och pånytt drar jordfelsbrytaren.
Luftpumpen i mitt fall är en radonfläkt som skapar ett undertryck under husplattan och på så vis reducerar radongasen i boendemiljön.
Den är 5år gammal och nu död!
Så min plan är att skruva ner den och öppna upp den.
Vilka komponenter tar oftast blixten sönder? Kondensatorer? Resistorer? ...?...?
Radonvac heter luftpumpen.
Mvh
Kaliz
Häromnatten drog åskovädret jordfelsbrytaren. Jag kunde inte återställa den så jag drog ur alla stickkontakter och återställde jordfelsbrytaren. När jag sedan återansluter luftpumpen så inser jag att den är skadad och pånytt drar jordfelsbrytaren.
Luftpumpen i mitt fall är en radonfläkt som skapar ett undertryck under husplattan och på så vis reducerar radongasen i boendemiljön.
Den är 5år gammal och nu död!
Så min plan är att skruva ner den och öppna upp den.
Vilka komponenter tar oftast blixten sönder? Kondensatorer? Resistorer? ...?...?
Radonvac heter luftpumpen.
Mvh
Kaliz
Omöjligt att svara på. Öppna och titta om du ser något uppenbart bränt. Annars är det nog tyvärr bara att kassera. Kan vara värt att tänka på att hemförsäkringen kanske täcker en ny, men kanske inte om du rotar i den först.
Öppnade den nu och det var inte alls som jag trodde. Bloxten var inte ordaken det var slagregnet. Den var fylld med vatten!!!tommib skrev:
Tråden kan stängas!!!
Klicka här för att svara