Bra att veta! Är det vanligt att man har 12v och så höga effekter? Vart kan det förekomma?
 
  • Gilla
led-zep
  • Laddar…
Tex halogenspottar, 120 W så har du 10 A och det är ju inte mer än 3-4 spottar.
 
Aha, ja 3-4 spottar är man snabbt uppe i iofs. Då ska dom väl vara kopplade mot samma drivdon också för att nå 10 A antar jag?
Lite OT men jag blev nyfiken:)
 
Kan ta ett annat exempel, en solcellsanläggning
 
Äntligen sitter lamporna uppe och dessutom lyser dom! Blev kanonbra! Däremot tycker jag Jollypro´n var lite sådär, väldigt trångt för kablarna och dom ligger väldigt nära varandra dessutom.
Nu blev det ju FK och kan hända att dom är lite tjocka för det här drivdonet, brukar man ha tunnare kablar än 1.5?
Men dom kommer inte åt varandra om det ändå var jävligt tight...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.