2 400 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vilka dimensioner på Avlopps rör används var!?
Hejsan..
Håller på att planera mitt nya badrum, kommer att byta ut avloppet mot ett nytt eftersom jag ändå tvingas byta golvbrunn eftersom allt är attans gammalt...
Vad jag har förstått så ska man ha 11o rör till toalett, och även till avluftningen?! hur är det med golvbrunn/dusch, handfat? Grovingångstvättställ? vad finns det för bestämmelser?
Sne har jag även förstått att man skall skippa 90 böjar och istället dra dit två 45
r istället? kommentarer på det?
något annat man skall tänka på?
Håller på att planera mitt nya badrum, kommer att byta ut avloppet mot ett nytt eftersom jag ändå tvingas byta golvbrunn eftersom allt är attans gammalt...
Vad jag har förstått så ska man ha 11o rör till toalett, och även till avluftningen?! hur är det med golvbrunn/dusch, handfat? Grovingångstvättställ? vad finns det för bestämmelser?
Sne har jag även förstått att man skall skippa 90 böjar och istället dra dit två 45
något annat man skall tänka på?
Jag har kört med 110 till WC, 75 till golvbrunnar och avluftning, 50 till handfat. Det finns två sorts 90˚-böjar, en tvär och en "mjukare", en storböj. Den har en större radie och man kommer nog igenom den med rensverktyg lika bra som två 45˚. Tänk också på att det blir fel vinkel med två 45˚, eftersom 90˚ egentligen är 88˚. Det ha något ,ed fallet att göra, tror jag.
Perfekt...
då fick lära sig ännu mera... tackar...
då fick lära sig ännu mera... tackar...
Klicka här för att svara